گوناگون

خاطرات جالب و خواندنی تور لیدر از برزیل / مطهری: ساپورتی که کل حجم بدن را نشان می‌دهد قطعا حجاب نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،
هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در
خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان
در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در
مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

روایت عجیب از آبگوشت‌خوری در هتل 5ستاره برزیل
مهر نوشت: ماجراهای سفر ایرانیان به برزیل انگار تمامی ندارد، بعد از ماجراهای حضور خبرساز و پرحاشیه هنرمندان، انگار نوبت به حاشیه جدیدی رسیده است. حالا که کاروان 180 نفره مسافران جام جهانی از برزیل به ایران برگشته، “پرویز بگ‌زاده”، مدیر شرکت خدمات مسافرتی که مسئولیت ارائه خدمات به این کاروان را برعهده داشت، در صفحه فیس‌بوک شخصی خود روایت‌های عجیبی از تجربه سفر به برزیل با این کاروان را نوشته است.

2387793 184

“تقریبا تمام خاطرات سفر رو نوشتم
ما حدود 180 نفر مسافر رو بیش از 5000 کیلومتر در برزیل در ایام برگزاری جام جهانی جابجا کردیم
مسافران ایرانی مشکلات خاص خودشون رو دارن
زبان بلد نیستن، البته اگر هم انگلیسی بلد بودن اصلا به دردشون نمی‌خورد، چون برزیلی‌ها تقریبا انگلیسی بلد نیستن
با غذاخوردن مشکل دارن، ذبح حلال می‌خوان
به شدت دنبال مک دونالد هستن، فکر میکنن مک دونالد حلاله
و ……….
اما مشکلات ما در این تور
تقریبا 70درصد تور مردانی بودن که یا مجرد بودن یا مجرد اومده بودن و انتظارات ویژه‌ای داشتن
یکی می‌گفت این چه توریه؟ چرا جانماز ندارین
یک عده آدرس نایت کلاب می‌خواستن
در یک رستوران ظرف سیب زمینی رو از جا کندن و داشتن با خودشون می‌بردن
خبرنگارها می‌خواستن هتلشون وسط شهر باشه که به کمپ تیم ملی که در حاشیه شهرهست برن!!!! و وقتی بر میگردن بتونن تو شهر خبر!!!تهیه کنن(این کار رو نکردیم و تا الان مورد هجمه این قشر هستم)
یکی می‌گفت چرا توی اتوبوس آب‌معدنی سرو نمی‌کنن(اتوبوس‌ها مجهز به آبسردکن، سرویس بهداشتی و لیوان‌های آب‌معدنی بود) چون قیمت هر بطری آب معدنی کوچیک چیزی نزدیک 6 هزار تومن بود.
دو نفر از مسافرین اصفهانی در اتاق هتل 5 ستاره دیزی درست می‌کردن(گاز و تشکیلات آورده بودن)
عده‌ای از افراد!!! به دلیل اینکه شب‌ها خُر‌خُر می‌کردن!!! به شدت تقاضای اتاق یک نفره داشتن؟؟؟
دنبال شاپینگ مال‌هایی می گشتن که بتونن اجناس برند رو با قیمت حدود 5 تا 25 دلار بخرن، می‌گفتن ما شنیدیم تو برزیل هست
و ………..
تفاوت سلیقه‌ها بین خیلی مذهبی تا کاملا غیر مذهبی متفاوت بود”

قم تافته جدابافته است؟
در سیره پیامبر و ائمه هدی و حتی فقهای شیعه نیز این نیست که به دلیل روزه‌داری، کار و تلاش را کنار نهاده باشند یا کاستن از ساعت‌های ضروری کار را در این ماه توصیه کرده باشند؛ از این رو به نظر نمی‌رسد شکل صحیح روزه‌داری این باشد که شهروندان کارهای خود را تعطیل کنند و در ادارات کارهای جاری و امور ارباب رجوع به عقب بیفتد تا بتوانند به روزه‌داری خویش برسند.

به گزارش فرارو، در سال‌های اخیر نیز به ویژه در بین بسیاری از کارمندان این انتظار ایجاد شده‌ است که در روزهای ماه مبارک رمضان، ساعت‌های کاریشان کاهش پیدا کند به نحوی که در دولت نهم و دهم، ساعت‌های کاری تا دو ساعت در روز کاهش پیدا کرد! اما در دولت جدید، گر چه ساعت‌های کاری در ماه رمضان تغییر نکرد اما استانداری قم با صدور اطلاعیه‌ای ساعات کار ادارات قم در ایام ماه مبارک رمضان را تغییر داده است؛ بر اساس این بخشنامه “براساس موافقت استاندار و به منظور بهره‌مندی از فضایل ماه مبارک رمضان و ارائه خدمات بهتر به همشهریان عزیز، ساعات کار ادارات در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه تا ۱۳ و ۴۵ دقیقه است”.

این در حالی است که بر اساس همین بخشنامه ساعات کار بانک‌ها در استان طبق روال گذشته خواهد بود! بر اساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره‌های ذیل آن و مصوبات هیئت وزیران نیز سقف ساعات کاری کارمندان باید ۴۴ ساعت در هفته باشد؛ بر این اساس، بخشنامه استانداری قم اساسا خلاف قانون است مگر اینکه قانوگذار یا دولت، ساعت‌های کاری در ماه رمضان را از بقیه ماه‌ها متمایز اعلام کند. در کشور ما شهرهایی وجود دارد که شرایط آب و هوایی تابستان آن، وضعیت دشواری را برای روزه‌داران ایجاد می‌کند با این حال ساعت‌های کاری تغییر نکرده‌است.

تداوم دردسرهای یک تصمیم احمدی‌نژادی
روزنامه خراسان از تداوم دردسرهای کارمندان انتقال یافته از پایتخت خبر داد. بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، مشخص شده به علت تبلیغات و اصرار دولت دهم برای انتقال کارمندان از تهران به شهرهای کوچک و بزرگ در سراسر کشور، هزاران نفر از مستخدمان دولتی در سال‌های گذشته اقدام به خروج از پایتخت کرده‌اند اما علاوه بر عدم تحقق وعده‌های اعلام‌شده برای تشویق کارمندان به خروج از تهران، اکنون نیز این افراد امکان بازگشت به محل کار سابق خود را نداشته و ترجیح داده‌اند با شکایت به دستگاه قضایی این موضوع را پیگیری کنند که این راه نیز باعث ایجاد دردسرها و مشکلات مختلفی برای دستگاه‌های اجرایی شده است.

یک سِلفی متفاوت
کوه ماترهورن، یکی از بلندترین
قله‌ها در آلپ را دارد در مرز سوئیس و ایتالیا قرار گرفته‌است. این عکس
زیبا با استفاده از یک روبات پرنده کوچک در قله ثبت شده است.

2387798 157

مطهری: ساپورت‌پوشی اشکال ندارد اگر …

“علی مطهری” نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آنا در پاسخ به این سوال که چه شد در موضوع حجاب و عفاف که از یکسو ریشه در گذشته‌ها دارد و از سوی دیگر به جز وزارت کشور بیست‌ و چند نهاد دیگر در آن نقش دارند، از نقش وکیل مدافع دولت تبدیل به دادستان شدید، اظهار داشت: علی مطهری فردی است که برای هرچیز بر اساس آموزه‌های دین اسلام موضع می‌گیرد. به همین‌خاطر گاهی ممکن است مواضعم خوشایند برخی باشد و زمانی دیگر، خوشایند افرادی باشد که در موردی دیگر،‌ منتقد موضع بنده بودند. مثلا وقتی ما حرفی درباره وضعیت حجاب در جامعه می‌زنیم حتما بخشی از طیف اصلاح طلب ناراحت می‌شوند یا وقتی از حقوق ملت و آزادی بیان حرف می‌زنیم بخشی از اصولگرایان ناراحت می‌شوند اما من کاری به خوشامد و بدآمد دیگران ندارم، من به حرفی که می‌زنم اعتقاد دارم.

-اما درباره تصاویر زنان ساپورت‌پوش این سوال برای افکار عمومی مطرح است که علی مطهری که خودش بارها در مسائل مختلف به منتقدان دولت فعلی متذکر شده است که این ایرادهایی که می‌گویید مربوط به دولت قبلی است،‌ چطور درباره وضع حجاب، وزیر دولت را به مجلس می‌کشاند و سوال می‌کند؟ به هرحال وزیر باید به وظیفه‌اش عمل می‌کرد برای همین به مجلس فراخوانده شد.

-اما وزارت کشور فقط یکی از 22 نهادی است که متولی موضوع حجاب و عفاف هستند؟ درست است ولی متولی هماهنگی همه آن دستگاه‌ها وزیر کشور است. ستاد اجرای قانون حجاب و عفاف ، وزارت کشور است.

-آقای دکترمطهری شما با دولتی مواجه هستید که اعتقاد دارد با زور نمی‌توان مردم را به بهشت برد. از آن طرف تجربه هشت سال دولت اصولگرایی را داریم که به دفعات و در مقاطع مختلف از گشت ارشاد برای مواجهه با مقوله حجاب استفاده کرد اما خب همه اذعان دارند که این کارها نه تنها نتیجه‌بخش نبود بلکه تبعات منفی هم داشت. برای همین این سوال مطرح است که آیا شما خیلی آرمانی به مقوله حجاب و عفاف نگاه نمی‌کنید؟ من دارم حکم اسلام را می‌گویم. من می‌گویم آنجا که امر به معروف و نهی از منکر مستلزم اِعمال قانون و اقدام عملی باشد،‌ این وظیفه دولت است و وظیفه مردم نیست؛ پس دولت نمی‌تواند از زیر بار این مسوولیت شانه خالی کند.

-خب حالا همان سوال اول -دوباره طرح می‌شود که ساپورت حدود 4 سال است که استفاده می‌شود و حتی اکنون علاوه بر خانم‌ها،‌ برخی آقایان هم از این پوشش استفاده می‌کنند! نه چهار سال نیست؛ شاید یک سال بیشتر نباشد که در جامعه باب شده است. به علاوه ما نمی‌گوییم اصل ساپورت پوشیدن اشکال دارد؛ یکی با مانتویی که تا پایین زانوست ساپورت می‌پوشد و کسی هم نمی‌تواند به آن ایراد بگیرد؛ پس با اصل ساپورت پوشیدن مخالف نیستیم. در واقع اعتراض ما به آن پوشش ساپورتی است که کل حجم بدن را نشان می‌دهد و این نوع پوشش قطعا حجاب نیست. ببینید برخی می‌گویند که حتی نباید اجازه فروش ساپورت را هم داد که خب این هم درست نیست.

امن‌ترین محله‌های تهران در هنگام زلزله
“ارگ قدیم تهران”، امن‌ترین منطقه تهران هنگام زلزله است. این منطقه امن حد فاصل خیابان شوش، هفده شهریور، انقلاب و کارگر جنوبی را شامل می‌شود که بازار تهران، خیابان مولوی، میدان بهارستان، میدان امام خمینی، محله امیریه و خیابان جمهوری هم در این محدوده واقع است.

روزنامه دنیای اقتصاد با این مقدمه نوشت: به نظر می‌رسد که مکان‌یابی حاصل از تجربه چند صد ساله مردم ساکن تهران که منجر به تشکیل محدوده ارگ قدیم شهر شده، بسیار قابل اعتمادتر از مکان‌یابی سال‌های شهر تهران است اما مشکل اصلی این است که در این محدوده‌ها نیز اکثر ساختمان‌ها قدیمی است و جزو بافت‌های فرسوده محسوب می‌شوند. در حالی که یکی از خطرناک‌ترین گسل‌های شهر، گسل ری است، ۷۰ درصد بافت‌های فرسوده نیز در نیمه جنوبی شهر واقع شده است.

با وجود سه گسل اصلی شمال، شرق و گسل ری در جنوب، کمتر قسمتی از پایتخت را می‌توان یافت که در فاصله‌ای مناسب از این سه گسل باشد. گسل شمال تهران از لشکرک و سوهانک شروع می‌شود و تا فرحزاد و حصارک و از آنجا به سوی غرب امتداد می‌یابد. این گسل در مسیر خود، نیاوران، تجریش، زعفرانیه، الهیه و فرمانیه را در بر می‌گیرد. گسل شرق که توانایی قوی‌ترین زلزله را دارد، از شرق به تهران وارد شده و با گذر از اراضی سرخه‌حصار و حرکت روی بزرگراه شهید بابایی تا مجیدیه و سید خندان امتداد می‌یابد. در این میان تک‌گسل ملاصدرا هم که از خیابان شریعتی تا شهرک غرب امتداد یافته، محلات ونک، میرداماد، سعادت‌آباد و شهرک غرب را ناایمن ساخته است.

فرزند محمدعلی رامین، مدیرعامل شرکت آلمانی می‌شود؟

انتخاب گزارش داد: “مهناز افشار” چندی پیش با فرزند “محمدعلی رامین” معاون مطبوعاتی دوران “احمدی نژاد” ازدواج کرد. ظاهراً فرزند رامین درصدد بوده از طریق خاتمی به وزیر اقتصاد متصل شود تا بتواند در یکی از شرکت‌های سهامدار ایران در آلمان، مدیرعامل شود! وی موفق شده پس از درخواست مکرر “صادق طباطبایی” از محمد خاتمی، کتباً از سوی رییس جمهور سابق به وزیر اقتصاد معرفی شود، اما “طیب نیا” درخواست فرزند رامین را رد کرده است!

در بازکن سوارز به بازار آمد!
شفاف نوشت: چینی‌ها از گاز سوارز استفاده کرده و یک درباز کن ساخته اند. فروش آن در شانگ‌های، تائوبائو، ای‌بی و … شروع شده و قیمتش حدود 1.6 دلار است.

2387799 805

معرفی بزرگان “فساد در فوتبال” به قوه قضائیه
“مصطفی افضلی‌فرد” سخنگوی کمیسیون اصل 90 در گفتگو با خانه ملت با اشاره به اینکه  قرار بر این بود که گزارش پرونده فساد در فوتبال بعد از جام جهانی آماده و ارائه شود، اظهار داشت: اگر گزارشاتی پیرامون فساد و تبانی در رقابت‌های جام جهانی برزیل به دست کمیسیون برسد، در قالب این پرونده بررسی خواهیم کرد.

افضلی‌فرد با بیان اینکه نام‌های بزرگ و کوچک و تمام کسانی که در فساد و تبانی فوتبال نقش دارند حتما به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد، تصریح کرد: افراد زیادی هم به عنوان مطلع و هم به عنوان کسانی که از آنها گزارشاتی به کمیسیون رسیده بود به جلسات دعوت شده و توضیحات آنها را استماع کردیم. پرونده فساد در فوتبال از سال گذشته در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است. مسئولیت این پرونده بر عهده حجت‌الاسلام حمیدرضا رسایی است.

علت ورود گشت ارشاد به دانشگاه هنر/ عذرخواهی پلیس بابت اتفاقات دانشگاه هنر
به گزارش ایسنا، “سرهنگ تقی افرند” رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ در واکنش به برخی اخبار منتشر شده و انتقادات نسبت به برخورد روز گذشته ماموران پلیس امنیت اخلاقی در حوالی دانشگاه هنر  اظهار داشت: با توجه به گزارشات ارسالی موضوع از طریق بازرسی پلیس و حراست دانشگاه مربوطه در حال پیگیری است. یقینا پلیس پس از انجام تحقیقات مشترک و با توجه به نتیجه آن، پلیس با خاطیان این حادثه برابر ضوابط و قوانین قانونی برخورد شدید خواهد کرد.

“دکتر اکرمی” رئیس دانشگاه هنر در واکنش به اتفاقات روز گذشته گشت ارشاد در دانشگاه گفت: نیروی انتظامی حق ورود به فضای دانشگاه را ندارد و طی صحبت‌هایی که با نیروی انتظامی انجام شده،‌ از برخورد به وجود آمده عذرخواهی کردند. وی در تشریح جزئیات این اتفاق گفت: روز گذشته دانشجوی خانمی در بیرون از دانشگاه حضور داشته که ظاهرا نیروهای گشت ارشاد به خاطر پوشش به او تذکر می‌دهند و او وارد دانشگاه می‌شود و به دنبال آن نیروهای انتظامی نیز وارد فضای دانشگاه می‌شوند که نیروهای حراست قصد ممانعت از ورود آنها را داشتند که متاسفانه تنشی ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه هنر با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی حق ورود به حریم دانشگاه را ندارد اظهار کرد: ظاهرا آن افسر به این مسئله آگاهی نداشته و بنا به گفته نیروی انتظامی با آن افسر نیز برخورد شده است و از دانشگاه بابت این مسئله عذرخواهی کردند و مسئله حل شده است.

فتوای داعش به روزه داران
فتوای داعش به روزه داران: هرکس داعش را دوست نداشته باشد روزه‌اش باطل است!

2387796 971

ماه رمضان ومصرف ملخ درعربستان!
به گزارش عصرامروز به نقل از العالم، منطقه اطراف بازار برزان در شهر حائل عربستان این روزها شاهد استقبال گسترده مردم برای خرید ملخ است که یکی از خوراکی‌های اساسی ماه رمضان در این کشور محسوب می‌شود.

2387805 504

فروشندگان می‌گویند ملخ‌های مزبور را در آستانه ماه رمضان از صحرای منطقه حائل صید نموده‌اند. بهای یک کیسه ملخ در شهر حائل در شمال عربستان ۱۰۰ تا ۱۵۰ ریال (۲۷ تا ۴۰ دلار) است.

یادداشت خسرو معتضد همزمان با جشن های ۲۵۰۰ ساله (۴۳ سال پیش) در وصف شاه

2387800 205

2387806 873
2387807 253

ابتکار یک روحانی در فرودگاه برای سرگرمی کودکان
پیام نو نوشت: مهدی ساسانی از فعالان شبکه‌های اجتماعی در صفحه شخصی گوگل پلاس خود تصویر یک روحانی را منتشر کرده است که در فرودگاه و هنگام تاخیر پرواز وسایلی را برای تفریح و سرگرمی کودکان آماده و به آنها هدیه داده است و در ادامه نوشته است که “وقتی خلاقیت و استعداد می‌تونه یه جور تبلیغ باشه. اون هم وقتی که ملت بخاطر تاخیر پرواز اعصاب ندارند.”

2387794 785

2387795 864

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا