گوناگون

خانواده مهمترین نهاد در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است

81237603 5823334

ˈفخر السادات خامسی هامانهˈ روز دوشنبه به مناسبت هفته عفاف و حجاب (21 تا 27 مردادماه) افزود: کاشتن و بارآوری درخت حجاب و عفاف از خانه و خانواده سرچشمه می گیرد میوه و نتیجه آن هم به خانواده برمی گردد.

وی اظهار کرد: در حقیقت ساده ترین و هموارترین راه برای فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب از آغوش مادر آغاز می شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: متاسفانه گرایش خانواده ها به تجمل و رفاه و زرق و برق های مادی، آنها را به سمت و سوی فرهنگ غربی سوق می دهد و زیر ساخت های فرهنگی و دینی غرب کاملا با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما متفاوت است.

خامسی هامانه با بیان اینکه خانواده ها باید نسبت به این امر احساس دغدغه و نگرانی داشته باشند، اضافه کرد: همچنین باید نسبت به استفاده صحیح فرزندانشان از وسایل الکترونیکی، پیشرفته و مدرن امروزی مثل ماهواره، اینترنت و غیره نظارت و کنترل داشته باشند.

وی ادامه داد: حجاب به عنوان پوشش بیرونی و عفاف به معنی پوشش درونی و خودنگهداری و بازداشتن نفس از محرمات و خواهش های نفسانی دو امر بسیار مهم و از توصیه های دینی و مذهبی است که باید مورد توجه همگان قرارگیرد.

خامسی هامانه با بیان اینکه عفت، حیا و پاکدامنی امری فطری است و انسان فطرتا عفت و پاکدامنی را دوست دارد گفت: حفظ و رعایت و توجه به دو اصل مهم عفاف و حجاب در کشور ما هم ریشه های ملی و بومی و میهنی و هم پیشینه مذهبی و دینی و اسلامی دارد.

وی ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب را نباید به زنان محدود کرد و در حقیقت یکی از آسیب های موجود در این زمینه جنسیتی و زنانه کردن بحث عفاف و حجاب و غفلت از نقش مهم مردان در این بخش است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اضافه کرد: حجاب مورد نظر در این زمینه تنها حجاب شکلی نیست بلکه حجاب محتوایی یعنی حجابی مبتنی بر اصول تربیتی مثل عفاف، متانت ، وقار ، زیباییهای معنوی و غیره است.

این مسوول خاطرنشان کرد: برای حفظ و ترویج اصل مهم عفاف و حجاب در جامعه تمام نهادها و ارگان ها دخیل هستند در واقع این مهم امری فرابخشی است و نیاز به همکاری های بین بخشی دارد.

خامسی هامانه اظهار کرد: نهادینه کردن و ترویج عفاف و حجاب صحیح بر طبق موازین شرع اسلام در جامعه، نیاز به عزم و اتحاد اندیشه همگانی دارد و همگرایی، همفکری و هم اندیشی تمام ارگان ها و نهادهای مرتبط را می طلبد.ک/3

7546/616

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا