گوناگون

خبر ربیعی از وضعیت مسکن کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه‌ی بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) اراک گفت: ظرف سه سال آینده به وضیعت مسکن کارگران و مستمری‌بگیران رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در جمع خبرنگاران گفت: توجه به بحث سلامت از شاخصه‌ها و ویژگی‌های دولت تدبیر و امید است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش دولت این است که وضعیت سلامت را در کشور به شکلی شایسته ساماندهی کند، افزود: بحث اشتغال نیز در اولویت کاری دولت قرار دارد و تلاش می‌شود که برای هر خانواده ایرانی یک شغل ساماندهی شود.

ربیعی طرح ویژه سلامت و بیمه همگانی را یک طرح مکمل عنوان کرد و گفت: این طرح توسط وزارت تعاون کلید زده شده است و به همراهی وزارت بهداشت پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: براساس این طرح در حدود شش میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و این طرح با هدف ارتقای وضعیت درمان و سلامت مردم اجرا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر انجام وظیفه بیمه‌گری، وظیفه تولید خدمات را نیز دارد، اظهار کرد: افزایش اعتبار دفترچه‌های بیمه و پرداخت فرانشیز بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در سایر مراکز از برنامه‌های سال جاری است.

وی با تأکید بر لزوم بهبود وضیعت بیمارستان‌ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، گفت: موضوع وظایف اجتماعی برای اولین بار در قانون بودجه دنبال می‌شود و براساس دستور ریاست جمهوری تأمین مسکن برای کارگران و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی یکی از اقدامات اجتماعی در این حوزه است که توسط سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می‌شود.

ربیعی اضافه کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با وزرات مسکن به امضا رسیده است و اگر این همکاری صورت گیرد و همچنین بودجه پیش‌بینی شده (هزار میلیارد تومان) اختصاص یابد؛ ظرف سه سال آینده از طریق این بودجه و با کمک سپرده شخصی کارگران و منابع بانکی، مبنع بزرگی برای مسکن کارگران در اختیار خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تحول بزرگ در خصوص بیمه روستاییان، افزود: تعداد بیمه‌شدگان روستایی بیش از سه برابر افزایش داشته است و تلاش خواهیم داشت که در سال آینده این رقم رشد داشته باشد. در حال حاضر ۲۳ میلیون نفر از روستاییان تحت پوشش بیمه هستند که امسال سرانه بیمه آنها از چهار هزار و ۸۰۰ تومان به ۱۶ هزار تومان افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا