گوناگون

خدمات توانبخشی برای مبتلایان به سکته مغزی در اصفهان برای نخستین بار انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیزاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان این خدمات به بیماران سکته مغزی با حداقل قیمت‌ها انجام می گیرد.

وی بیان داشت: درمانگاه تخصصی گوش، حلق و بینی ، طب فیزیکی و جراحی مغز و اعصاب و مشاوره از دیگر خدمات ارائه شده و بخش های این مرکز است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون حجاج، زائرین عتبات عالیات نیز از دیگر خدمات انجام شده در این مرکز است.

وی با بیان اینکه به تازگی با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان سایر واکسن ها نیز در اختیار این مرکز قرار می گیرد، ادامه داد: این اقدام برای مسافران کشورهای خارجی است که از این طریق امکان تزریق واکسن در این مرکز وجود دارد.

علیزاده با بیان اینکه در گذشته افراد برای دریافت این واکسن ها مجبور به رجوع به مراکز دیگر بودند ، ادامه داد: هم اکنون با مراجعه به مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان امکان ترزیق همه واکسن های مورد نیاز برای مسافرین وجود دارد.

وی گفت: همچنین در حال حاضر تزریق واکسن آنفولانزا و هپاتیت برای تمام افراد نیازمند به این واکسن وجود دارد و کمبودی در خصوص تعداد این واکسن ها نداریم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز از راه اندازی سامانه پاسخگویی تلفنی دارویی این جمعیت در داروخانه مرکز خبر داد و گفت: این سامانه به شماره 36112 در اختیار تمام افرادی است که می خواهند از اطلاعات دارویی و وجود داروی مورد نیاز خود در داروخانه هلال احمر مطلع شوند.

وی بیان داشت: داروخانه جمعیت هلال احمر استان اصفهانی یکی از داروخانه های مرجع دارویی است که با حضور مستمر کارشناسان بیمه در این مرکز ، مراجعین برای دریافت داروی خود دیگر سرگردان نیستند.

استقرار یک تیم پاسخگو امداد و نجات در هفت منطقه استان اصفهان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز در این نشست از تقسیم بندی استان اصفهان به هفت منطقه خبر داد و گفت: در هر منطقه سعی شده یک تیم پاسخگویی سریع امداد و نجات مستقر کنیم.

داریوش کریمی به هفته ایمنی و کاهش اثر بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه های مختلفی با هدف ارزیابی توان تیم های امداد و نجات در مواقع بحران زا و بازنگری آموزش ها در هنگام مواجه با حوادث طبیعی برگزار شد.

وی افزود: به منظور ارتقاي توان عملياتي نيروهاي هلال احمر، مانور عملياتي “لحظه صفر”، بدون اطلاع رساني قبلي در استان اصفهان برگزار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در مانور “لحظه صفر” هيچ اعلامي در مورد زمان و مكان برگزاري مانور صورت نمي گيرد و فراخوان به صورت آني خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه محوريت اجراي اين مانور بر جستجو و نجات در آوار و ارتفاع متمركز بود، بيان داشت: در اين مانور، توان عملياتي تیم های ERU (واكنش سريع) جمعيت هلال احمر، مَحك زده شد.

كريمي با اشاره به اينكه در راستاي اجراي اين مانور، شعب جمعيت هلال احمر استان به ۷ منطقه تقسيم بندي شده بودند، گفت: نجات در ارتفاع، نجات در آوار و انتقال مصدوم به خارج از محل حادثه، از جمله شاخص هاي اجراي مانور “لحظه صفر” بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا