گوناگون

خراسان رضوی رتبه اول حمل‌ونقل جاده‌ای کشور را دارد

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با جابه‌جایی سالانه 50 میلیون نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافران جاده‌ای رتبه اول حمل‌ونقل جاده‌ای کشور را دارد.

جواد وحدتی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، بیان کرد: این حجم جابه‌جایی مسافر توسط 132 شرکت مسافربری، 9 هزار و 800 راننده و هفت هزار و 810 دستگاه انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 25 میلیون و 903 هزار نفر مسافر توسط ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای جابجا شدند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های افزوده شده و بهبود وضعیت ناوگان این رقم طی سه ماهه امسال تا کنون به حدود پنج میلیون و 442 هزار نفر رسیده است.

وحدتی‌فرد در ادامه با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد رشد حمل‌ونقل کالا در استان هستیم، تصریح کرد: طی چهار ماه سال 93 میزان 9 میلیون و 372 هزار تن کالا جا‌به‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد داشته است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان رضوی عنوان کرد: طی سال 93 در استان 28.2 میلیون تن کالا جابه‌جا شد و در این زمینه بین 32 استان کشور رتبه سوم را کسب کردیم و از نظر بار نامه‌های صادر شده نیز، خراسان رضوی رتبه سوم را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه حمل ‌ونقل داخلی کالا در استان 262 شرکت فعال هستند که از این میان پنج شرکت دارای حوزه فعالیت کشوری و چهار شرکت دارای حوزه فعالیت استانی و مابقی دارای حوزه فعالیت شهرستان محل استقرار شرکت خود هستند.

سرمایه‌گذاری در حمل‌ و نقل، متناسب با نیازها نیست

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان رضوی با اشاره به وجود پتانسیل‌های بالای حمل‌ونقل جاده‌ای در ایجاد اشتغال پایدار در خصوص جذب سرمایه‌گذار گفت: با وجود اینکه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های متعددی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای صورت گرفته است اما متاسفانه این سرمایه‌گذاری‌ها متناسب با نیاز نیست و هنوز ظرفیت‌های خالی بسیاری در این بخش وجود دارد.

وی با اشاره به شش نوع سرمایه‌گذاری فعال در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر، سرمایه‌گذاری در بخش ایمنی حمل‌ و نقل جاده‌ای، سرمایه‌گذاری در بخش توسعه کمی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ و نقل بین‌الملل، سرمایه‌گذاری در بخش غرفه‌های تجاری و خدماتی در پایانه‌های بار و پایانه‌های مرزی، سرمایه‌گذاری در بخش نصب تابلو‌های تبلیغاتی و نصب پل عبر پیاده و بهره‌برداری از آن و سرمایه‌گذاری در بخش آموزش شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای از انواع این سرمایه‌گذاری‌هاست.

وحدتی‌فرد با اشاره به استقبال خوب سرمایه‌گذاران از ناوگان وی‌ آی‌ پی(VIP) اظهار کرد: ناوگان جدید و مجهز وی‌ آی‌ پی که با هدف ارتقا سطح و تنوع‌ بخشی خدمات ارائه شد خوشبختانه از سوی سرمایه گذاران و مسافران مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این استقبال در حدی است که ضریب اشتغال صندلی که از جمله شاخص‌های بررسی میزان بهره‌وری ناوگان است با توجه به ظرفیت اتوبوسی در بحث ناوگان وی آی پی بسیار بالاتر از سایر انواع اتوبوس‌های ویژه است.

مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان رضوی با بیان این که ناوگان وی آی پی در مدت کوتاهی توانسته 15 درصد سهم جابه‌جایی مسافران استانی را عهده‌دار شود، گفت: در بسیاری از مسیر‌ها مسافران تمایل بیشتری به استفاده از این ناوگان و استفاده از خدمات آن دارند و با توجه به این اقبال امروز شاهد آن هستیم که مسیر‌ها و تعداد سرویس‌های بیشتری تحت پوشش این خدمات قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا