گوناگون

خسارت 465 میلیارد ریالی آزادشهر از حوادث غیرمترقبه در دو سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله حسینی، شامگاه چهارشنبه در گفتگو با رسانه های استان گفت: سال 92 و 93 پر مخاطره ترین و بدترین سالی از نظر خسارت های وارده مانند خشکسالی ، سیل و سرمازدگی بود.

وی افزود:  در تاریح هشت خرداد ماه خسارت سیل مبلغی بالغ بر 150 میلیارد ریال اعم از خسارتهای زمینهای زراعی مانند جو و شالی و باغی مثمر و غیر مثمر و دامی مانند گاو و گوسفند و بز داشتیم

حسینی گفت : بیشترین خسارتهای سیل به روستاهایی مانند رودبار،قشلاق،رحیم آباد، سید آباد ، نرگس چال ، سوسرا ، نوده و روستای وطن را شاهد بودیم .

رئیس جهاد کشاورزی آزادشهر اظهار کرد: در بخش سرمازدگی نیز در آزادشهر مبلغی حداقل بالغ بر 143 میلیارد ریال به کشاورزان،باغداران و دامداران وارد شد که برای پیشگیری از خسارتهای بیشتر جلساتی گذاشته شده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که متاسفانه به مبلغ خسارات حوزه آزادشهر بیشتر کرد موضوع خشکسالی بود که متاسفانه مبلغی بالغ بر 172 میلیار ریال به کشاورزان و دامداران وارد کرد .

حسینی یاد آور شد : مدیریتی در استان در نظر گرفته شده با عنوان مدیریت بحران که با ریاست استانی استاندار و شهرستانی فرماندار شکل گرفته است، هدف کمیته مدیرت بحران کمک بلاعوض به هرگونه خسارتهای احتمالی را شامل می شود و بر اساس سیاستهای مدیریت بحران خسارتها ابلاغ و طبق کارشناسی و تحقیقات از طریق تسهیلات اعتباری و وام خسارتهای کشاورزان و دامداران و خسارت دیدگان قابل پرداخت است.

حسینی به کشاورزان و دامداران توصیه کرد: عامل مهمی که می تواند کمک حال کشاورزان و دامداران در خصوص زیان کمتر در حوادث احتمال سیل،خشکسال و سرمازدگی باشد و در حوادث غیر مترقبه مفید اثر واقع شود استفاده از بیمه محصولات کشاورزی و دامداری است و همچنین بکارگیری و استفاده از حریم های قانونی بخصوص در مناطق سیل خیز و تبدیل اراضی شیب دارد به باغ می تواند ضرر و زیان هر گونه خسارتهای غیر مترقبه و احتمالی را کاهش و آسوده خاطری را برای کشاورزان ، دامداران و خانواده محترمشان داشته باشد .
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا