گوناگون

خسارت 70 میلیاردی سیلاب به پلدختر

استاندار لرستان از منطقه سیل‎زده شوراب بازدید و از خانواده‎های قربانیان این حادثه دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در این بازدید هوشنگ بازوند با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات لازم از سوی دستگاه‎های متولی در زمینه پیدا کردن اجساد غرق شده در رودخانه شوراب خرم‎آباد، افزود: باید عملیات جست‎وجو برای پیدا کردن اجساد قربانیان سیلاب در این منطقه تسریع یابد.

وی بر ضرورت بازسازی پل منطقه شوراب تاکید کرد و ادامه داد: باید دستگاه‎های متولی اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورند.

بازوند با تاکید بر انجام کارهای کارشناسی و همچنین آسیب‎شناسی لازم در رابطه با علت سقوط دو دستگاه خودرو به رودخانه شوراب، تصریح کرد: در نهایت اگر این پل دارای نواقص فنی است باید از سوی متولیان امر برطرف شوند.

وی با تاکید بر آمادگی ستاد بحران لرستان و همچنین دستگاه‎های اجرایی متولی در این زمینه، اضافه کرد: این دستگاه‎ها همواره باید آمادگی لازم را برای مقابله و امدادرسانی در این گونه حوادث را داشته باشند.

استاندار لرستان گفت: با توجه به قرارگیری در فصل سرما، بارندگی‎های متناوب، سیل‎خیز بودن لرستان و احتمال وقوع این‎گونه حوادث، دستگاه‎های حوزه مدیریت بحران استان باید آمادگی لازم در مواجهه با این حوادث را داشته باشند.

بازوند همچنین بر ضرورت ارائه آموزش‎های لازم به مردم در این زمینه از سوی دستگاه‎های اجرایی حوزه مدیریت بحران تاکید کرد و افزود: مردم نیز همواره باید هوشیاری لازم را در مواجهه با این‎گونه حوادث داشته باشند.

لازم به ذکر است در پی بارندگی‎های هفته جاری در لرستان و همچنین ایجاد آب گرفتگی و سیلاب در منطقه شوراب خرم‎آباد دو دستگاه خودرو پراید و پژو به همراه سرنشینان آنها به رودخانه شوراب سقوط کردند که با ورود نیروهای امدادی و انجام عملیات جست‎وجو سه نفر از سرنشینان خودرو پژو پیدا شدند و جست‎وجو برای یافتن سایر سرنشینان این خودروها ادامه دارد.

همچنین سیلاب‎ها و خروش رودخانه کشکان منجر به ایجاد خسارت 70 میلیارد ریالی به بخش‎های کشاورزی، تاسیسات و آبرسانی شهرستان پلدختر شد و منازل مسکونی برخی روستاهای شهرستان کوهدشت نیز تخریب و تعدادی از دام‎های این شهرستان نیز تلف شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا