گوناگون

خطر ابتلا به سل را با طب سوزنی افزایش ندهید

images خطر ابتلا به سل را با طب سوزنی افزایش ندهید طبق آخرین مطالعات، طب سوزنی به دلیل تاثیرش در انتقال بیماری‌ها مورد نقد قرار گرفته شد و بر نقش سوزن‌های آلوده در این روش در ابتلای بیماران به عفونت‌های جدی همچون هپاتیت B و C تاکید شد.بنابراین مراقب سوزن های آلوده آن باشید

نتایج یک مطالعه جدید از افزایش ابتلا به سل در صورت استفاده از طب سوزنی خبر داد.

به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، بیماری سل هر سال بیش از یک میلیون نفر را به کام مرگ می‌کشد. طب سوزنی یکی از روش‌های درمانی سنتی در چین است که روند درمان با داخل کردن سوزن‌هایی در بدن انجام می‌شود و باورها بر این است که این روش می‌تواند در درمان انواع بیماری‌ها کاربرد داشته باشد. مدافعان این روش درمانی معتقدند که سوزن‌های مورد استفاده با کنترل کردن نواحی انرژی در بدن، بیماری را درمان می‌کنند.

در بررسی که روی ۳۰ بیمار در یکی از کلینیک‌های چین از جمله ۱۳ مرد انجام گرفت در هفت نفر از آنان پس از آنکه تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند ابتلا به بیماری سل تایید شد و ۲۳ نفر دیگر هم مشکوک به بیماری سل بودند. به گفته محققان، نیمی از بیماران با علائمی همچون تب، تعریق شبانه و نشانه‌های دیگر روبرو شدند. هرچند آنان قادر نبودند مسیر دقیق انتقال این بیماری را که می‌توانست ناشی از به کار گرفتن سوزن‌های آلوده یا دیگر تجهیزات باشد تشخیص دهند. با این وجود طب سوزنی فاکتور مشترکی بین تمامی این بیماران بود و همه آنان این روش درمانی را تجربه کرده بودند.

این اولین بار نیست که طب سوزنی به دلیل تاثیرش در انتقال بیماری‌ها مورد نقد قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۰ میلادی در نتیجه مطالعه‌ای که در مجله طب انگلیس منتشر شد بر نقش سوزن‌های آلوده در این روش در ابتلای بیماران به عفونت‌های جدی همچون هپاتیت B و C تاکید شد. اگرچه تمام روش‌های پزشکی با خطراتی همراه است اما این پرسش مطرح می‌شود که آیا فوائد طب سوزنی بر خطرات آن ارجحیت دارد؟ در واقع این پرسش در جوامع پزشکی در مورد اینکه اساسا این روش برای درمان بیماری‌ها مفید است یا مضر، همچنان وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیسکاوری نیوز، شواهد موجود در مورد این روش درمانی مغایر است. برخی از مطالعات از این حکایت دارند که این روش تاثیر ناچیزی بر تعداد محدودی از بیماری‌ها همچون تسکین درد و عصبانیت داشته است. کارشناسان معتقدند بیمارانی که به این روش درمانی روی می‌آورند تا حدودی احساس بهبود در بیماری‌شان دارند زیرا انتظار دارند که بیماری‌شان بهتر شود و به این دلیل نیست که

سوزن‌ها در نقاط خاصی از بدن و به منظور تغییر مسیر انرژی‌های ناشناخته، وارد پوست می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا