گوناگون

خط و نشان طوفان شن برای شیراز/ وضعیت بحرانی است

سلامت نیوز: رئیس مرکز پژوهشهای علوم جوی اقیانوسی دانشگاه شیراز احتمال بروز طوفان شن تهران در استان فارس هم وجود دارد.

محمدجعفر ناظم السادات با اظهار نگرانی از وضعیت بحرانی محیط زیست در سطح کشور به ویژه استان فارس گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر به دلیل خشکسالیهای متوالی وضعیت محیط زیست در سطح کشور به ویژه استان فارس نگران کننده شده است.

او با تاکید بر اینکه محیط زیست کشور دچار بحران جدی است، گفت: با توجه به این موضوع احتمال بروز حوادث طبیعی نگران کننده از جمله سیلاب، طوفان و… وجود دارد از این رو باید تدابیری اتخاذ شود.

رئیس مرکز پژوهشهای علوم جوی اقیانوسی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه دستگاه ذی ربط باید برای بهبود شرایط محیط زیست ذر کشوز اقدام کنند، بیان کرد: متاسفانه هر روز شاهد هستیم که از سطح جنگلها و مراتع در سطح کشور کم می شود که این امر بسیار نگران کننده است.

او با اشاره به طوفان روز گذشته تهران نیز گفت: با ان وضعیت وقوع اینگونه طوفانها در شهرهای بزرگ قابل پیش بینی است از این رو باید منتظر بروز این طوفان در استان فارس به ویژه شهر شیراز نیز بود.

رئیس مرکز پژوهشهای علوم جوی اقیانوسی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه وقوع این طوفانها قابل پیش بینی است، گفت: مرکز پژوهشهای علوم جوی اقیانوسی دانشگاه شیراز به دلیل داشتن امکانات ماهواره قادر به پیش بینی این گونه حوادث است و تاکنون چندین بار اعلام آمادگی کرده است.

او بیان کرد: با وجود اعلام آمادگی این مرکز به محیط زیست و دیگر ارگانهای کشور اما تاکنون هیچ ارگانی از آن استقبال نکرده در صورتیکه می توان با استفاده از داده های ماهواره ای این حوادث را پیش بینی کرد.

وی اظهار داشت: این گیرنده های ماهواره ای اطلاعات مربوط به پوششهای گیاهی، سطوح برف گیر، ابرها، گستره خلیج فارس، دریای عمان و خزر، جنگلها و همچنین آتش سوزی جنگلها را پایش و اطلاعات را به طور همزمان در سایت ماهواره ای دانشگاه شیراز ثبت می کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا