گوناگون

خیران رضوانشهری در جشن گلریزان بیش از 500میلیون ریال کمک کردند

81239559 5826738

به گزارش ایرنا، فرماندار رضوانشهر شامگاه سه شنبه در این مراسم معنوی بر ضرورت شناسایی و کمک به خانواده های آسیب پذیر زندانیان تاکید کرد و مشارکت در کارهای خیر را از سیره ائمه اطهار (ع) خواند.

ˈحمیدرضا امام پناهیˈ با قدردانی از مشارکت مردم و خیران منطقه برای کمک به خانواده های زندانیان دربند افزود: آزادی بنده خدا از بند و زندان یک کار الهی محسوب می شود که با کمک شما مردم خوب کانون خانواده ها بقا و دوام خواهد گرفت و کمک های شما خیران بطور یقین دل های زیادی را شاد می کند.

وی از مردم نیکوکار خواست این زندانیان را خانواده خود بدانند و برای آزادی آنان تلاش کنند.

امام جمعه رضوانشهر هم در این مراسم با اشاره به اطعام مسکین و یتیم و اسیر از سوی مولای متقیان و خانواده آنحضرت و با تأکید بر اینکه هر روز بعد از نمازهای واجب در دعای ماه مبارک رمضان می خوانیم ˈاللهم فک کل اسیرˈ؛ که شما مردم خیر با حضور در این مجلس این بخش از دعا را جامع عمل پوشاندید.

حجت الا اسلام والمسلمین هادی حبیبی گفت: برای هرچیزی زکاتی است و زکات خوشنامی و عزت، کمک به دیگران و دستگیری از افراد فقیر و نیازمند است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران اسلامی برغم جنگ افروزی ها در سایر کشورها از امنیت کاملی به برکت ولایت، شهیدان و همدلی مردم برخوردار است، افزود: در خصوص بعضی قوانین به ویژه در باره جرائم غیرعمد و در باب حبس زدایی باید کارشناسان دستگاه قضا تلاش بیشتری برای اصلاح این گونه قوانین داشته باشند.

در ادامه این مراسم ˈسیدنهضت حسینی نژادˈ از فرهیختگان اهل سنت این شهرستان نیز با کمک نقدی به جشن گلریزان در سخنان کوتاهی گفت: امنیت موجود در کشور ما امروز به برکت خون شهدا، امام شهدا و وجود مقام معظم رهبری است.

وی گفت: در مناطق غرب گیلان به خصوص تالش و رضوانشهر هیچ گونه اختلافی بین شیعه و اهل سنت وجود ندارد و من اعلام می کنم اهل سنت این مناطق جملگی از اراتمندان شیعه حضرت علی(ع) می باشند و شکی در آن ندارند.

وی همچنین اشعاری با همین مناسبت در جمع قرائت کرد.

در شهرستان رضوانشهر هم اکنون 11 نفر زندانی محکوم به دیه غیرعمد در زندان بندرانزلی محبوس هستند که از این تعداد دو نفر بر اثر جرائم تصادف، سه نفر مهریه، چهار نفر چک و سفته، و دو نفر هم در زمینه نفقه که مبلغ کل محکومیت این افراد یک میلیارد و 430میلیون ریال بوده و مبلغ مورد نیاز جهت آزادی این زندانیان 780 میلیون ریال است.

شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.ک2

7293 / 603

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا