گوناگون

دادستان ویژه روحانیت: نهاد روحانیت اثرگذارترین قشر جامعه است

81216803 5788033

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمینˈمحمد موحدیˈ روز پنجشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور روحانیون و ائمه جمعه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: مبلغان دین و روحانیون باید به بررسی آسیب های اعتقادی بپردازند، تا بتوانند جامعه را در مسیری صحیح هدایت کنند.

وی اظهارکرد: نهاد روحانیت باید به شیوه ای عمل کنند که این جایگاه هرگز خدشه دار نشود و طبیعی است زمانیکه یک رفتار موجب لطمه به جایگاه روحانیت شود، بناچار در مسیر قانونی و قضایی به این مساله رسیدگی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی اضافه کرد: متاسفانه در شناخت مفهوم جایگاه و شان روحانیت و تفسیر این کلمه کار مستقل و علمی صورت نگرفته است، اما خوشبختانه با تدبر در روایات می توانیم به شناخت درستی برسیم.

وی افزود: برای بدست آوردن تعریفی از شان روحانیت باید به عرف مراجعه کنیم و معتقدم هر رفتار و گفتاری که موجب تزلزل عقاید مردم شود و جامعه را نسبت به دین و روحانیت بدبین سازد، جایگاه روحانیت را مخدوش ساخته و بدور از شان روحانیت است.

این مسوول اضافه کرد: حفظ عقاید مردم در ایام تبلیغ از وظایف اصلی روحانیون است که باید به این موضوع توجه داشته باشند، چرا که اعمال و رفتار آنان بسیار تاثیرگذار بوده و مردم را به اسلام و ارزش های دینی سوق می دهد.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه اگر اعمال و رفتار روحانیون کریمانه نباشد می تواند اعتقادات مردم را سست و متزلزل کند، یادآور شد: نهاد روحانیت در گذشته موفق تر از امروز بودف در حالیکه امکانات وسیع امروز قابل قیاس با گذشته نیست و با این امکانات بسیاری از طلبه ها نمی تواند به درجه اجتهاد برسند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی، ساده زیستی و دوری از زخارف دنیوی، عمل به مستحبات، مناعت طبع و الگو قراردادن زندگی بزرگان دین را علت موفقیت روحانیون در گذشته برشمرد و افزود: روحانیون با جایگاهی که دارند می توانند در صحنه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی موفق عمل کنند.

دادستان ویژه روحانیت گفت: امروز حکومت اسلامی مرادف با نام روحانیت، ولایت فقیه و شیعه است و حوزه های علمیه باید نظریه پرداز دینی تربیت کنند تا بخشی از مشکلات کشور حل شود.

حجت الاسلام موحدی تاکید کرد: اگر شیوه بانکداری اسلامی عملیاتی نمی شود بخاطر این است که اقتصاد اسلامی جدی گرفته نمی شود و عده ای فکر می کنند که احکام اسلامی تنها در حد و جزا خلاصه می شود در حالی که از 52 باب کتاب فقهی تنها بخش اندکی مربوط به جزا است.

دادستان ویژه روحانیت در ادامه با اشاره به اینکه کشورمان در معرض تهدید دشمنان قرار دارد، تاکید کرد: برنامه های دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی جدی است و روحانیون ما باید توطئه بدخواهان ملت را جدی بگیرند و با محوریت اسلام و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، به مقابله با آن بپردازند.

حجت الاسلام موحدی افزود: حضرت امام (ره) در تعبیری قدرت روحانیت را قدرت اسلام می دانستند، لذا باید این موقعیت را شناخته و بخاطر توفیقی که برای خدمت به مردم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی بدست آمده، خداوند متعال را شاکر باشیم.

7389/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا