گوناگون

داعش از سه محور به بغداد نزدیک می‎شود/ اعزام شمار زیادی نیروهای داوطلب از نقاط مختلف کشور به بغداد

؛ شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: اعضای داعش اکنون از سه محور به سوی بغداد نزدیک می شوند.  نوری المالکی نخست وزیر عراق روز جمعه به سامرا رفت. المالکی در این شهر در یک گردهمایی امنیتی شرکت کرد. داعش پس از تصرف موصل و تکریت به سوی بغداد حرکت می کند و بیش از پیش به این شهر نزدیک شده است.

گزارشگر این شبکه گفت: غیر نظامیان عراقی از استان های مختلف عراق به پادگانی در مرکز بغداد آمده اند تا علیه داعش سلاح در دست بگیرند. آن ها درخواست دولت را که به تمامی شهروندان داوطلب سلاح تحویل می دهد را شنیده اند.

یکی از شهروندان عراقی گفت: ما حقوق نمی خواهیم، ما برای کشورمان جان می دهیم تا داعش و حامیانش بدانند که عراقی ها کشورشان را هرگز رها نخواهند کرد.

یکی دیگر از عراقی ها گفت: من سه فرزندم و همسرم را رها کردم تا به اینجا بیایم، تا با تمام توانم نیروهای دولت اسلامی عراق و شام را از این سرزمین مقدس به عقب برانم.

آیت الله سیستانی اصلی ترین رهبر شیعیان در عراق نیز از مردم خواسته است تا علیه مبارزان دولت اسلامی عراق و شام سلاح در دست بگیرند.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: شهروندانی که می توانند سلاح در دست بگیرند و در دفاع از کشورشان، مردم شان و مکان های مقدس علیه تروریسم سلاح در دست بگیرند، باید داوطلبانه وارد عمل شوند و برای نیل به این هدف مقدس به نیروهای نظامی ملحق شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا