گوناگون

دام شرکت‌های هرمی برای جویندگان کار

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای یک شرکت هرمی که با ارسال پیامک‌های وسوسه‌انگیز، جویندگان کاررا از شهرهای مختلف به کرج کشانده و آنها را به عضویت شرکت‌های هرمی درمی‌آوردند، خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، محمد گل‌صباحی با اعلام این خبر گفت: در پی ارسال پرونده کلاهبرداری از کلانتری 32 حصارک به این پلیس بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: محتویات پرونده حاکی از آن بود که قربانی این پرونده کلاهبرداری دانشجوی سال آخر دانشگاه است که به دنبال یافتن شغل مناسب و به دنبال دریافت پیامکی با همین عنوان در دام یک شرکت هرمی گرفتار شده و پس از گذشت یک سال از آن زمان به دلیل محدودیت‌ها و موانعی که برای او قرار داده بودند، راه گریزش را سد کرده اما در نهایت خود را از دام این شرکت کلاهبرداری نجات می‌دهد.

گل‌صباحی اظهار کرد: با بررسی موضوع مشخص شد که اعضای این شرکت هرمی مدتی است که تحت تعقیب مراجع قضایی هستند، بنابراین با تحقیقات جامع ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، آدرس مورد نظر در منطقه خرمدشت کرج شناسایی شد.

وی ادامه داد: به دنبال شناسایی شرکت مذکور، با هماهنگی مقام قضایی محل مورد نظر به محاصره ماموران درآمده و پس از اطمینان از حضور اعضا در دفتر کارشان در یک اقدام غافلگیرانه همگی آنها که 9 نفر بودند دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی گفت: متهمان در بازجویی‌های ماموران به شعبه دیگری از شرکت هرمی در یکی از محله‌های دیگر خرمدشت کرج اعتراف کرده و اذعان داشتند که همگی آنها دانشجو بوده و به منظور دستیابی به مشاغل پردرآمد ترک تحصیل کرده و پس از شناسایی یکدیگر، از استان‌های مختلف کشور به کرج آمده و اقدام به تاسیس شرکت هرمی کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: افراد مذکور به منظور عضوگیری و گسترش شرکت اقدام به ارسال پیامک‌های وسوسه‌انگیز با محتوای «شغل‌های دولتی با حقوق و مزایای عالی در انتظار شماست» نموده و از این طریق اقدام به عضوگیری می‌کردند.

گل‌صباحی افزود: اعضای این شرکت هرمی با گرفتن سفته و چک در موقع استخدام، راه فراری برای متقاضیان نگذاشته و به این وسیله تا کنون با شیادی و کلاهبرداری از متقاضیان کار، مبلغ 72 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان ضمن هشدار به شهروندان در خصوص پیامک‌های غیر واقعی، گفت: از ابتدای سال جاری برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با سوءاستفاده از سادگی شهروندان و تبلیغات نهادها و شرکت‌های داخلی با ارسال پیامک‌های عوام‌فریبانه و طرح پیشنهادهای واهی و غیرواقعی، به تعدادی از کاربران تلفن‌های همراه با صدور اطلاعیه استخدام در مشاغل مناسب با حقوق و مزایای بالا و… موجبات فریب شهروندان را فراهم کرده و در مجموع مبلغ قابل توجهی از آنها کلاهبرداری کرده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا