گوناگون

درمان معتادان زن از مردان سخت‌تر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی معتقد است:‌ درمان معتادان زن از درمان اعتیاد آقایان سخت‌تر است و نیاز به کار کارشناسی بیشتری است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ ماشاءالله صادقی، درهمایش خودمراقبتی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: هزاران داوطلب درمان اجباری داریم اما متاسفانه اعتبار کافی برای تخصیص آن نداریم.

وی با بیان اینکه پیام جهانی امسال برای هفته مبارزه با مواد مخدر «سوءمصرف مواد قابل پیشگیری و اختلالات ناشی از آن درمان‌پذیر است» اظهار کرد: این هفته بهانه خوبی است برای اینکه مردم توجه بیشتری به اقدامات پیشگیرانه داشته باشند؛ دو گروه بر این باور هستند که اعتیاد درمان‌پذیر نیست و من به شدت با این موضوع مخالف و معتقد هستم که هزاران نفر حتی خود داوطلب درمان اجباری هستند و روزانه 20 نفر با چنین شرایطی به اتاق بنده مراجعه می‌کنند.

صادقی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های بیشتری که برای پیشگیری و درمان در استان داشتیم، اکنون شاهد این هستیم که خراسان رضوی تنها 150 هزار نفر معتاد دارد که از این تعداد 4712 معتاد کارتن‌خواب و بی‌خانمان جمع‌آوری شده‌اند.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مواد مخدر ادامه داد: تاکنون 2500 نفر از تعداد نام برده به زندگی سالم خود برگشته‌اند که 512 نفر از معتادان، معتاد زن بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا