گوناگون

درهای تهران به روی افراد بی شناسنانه باز نباشد / مهاجرت غیر قانونی امنیت پایتخت را تهدید می کنند

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایران یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا است گفت: در بسیاری از کشورها مهاجرت یک فرصت برای تلقی می شود اما متاسفانه در کشور ما مهاجرت پذیری به یک تهدید بدل شده است. در کشورهای مهاجر پذیر دنیا مدیریتی صورت می گیرد که سرمایه های کشور های دیگر را از لحاظ علمی و منابع مالی به کشور خودشان منتقل می کنند. چون مهاجران افرادی کیفی هستند حضور آنها در ارتقای سطح زندگی کشور مهاجر پذیر نیز موثر است.

مهاجران جزتولید هزینه سودی برای کشو ندارند د

عضو شورای شهر تهران با بیان این که در کشورما چون مهاجرت به صورت رسمی انجام نمی شود و افرادی وارد کشور ما می شوند که به جز تولید هزینه برای ما دستاورد دیگری ندارند گفت: مهاجران به شدت به اشتغال کشور لطمه می زنند در حالی که نرخ بیکاری ما نرخ بالایی است. همچنین چون ورودی به کشور کنترل شده نیست سطح جرایم را افزایش می دهند از جمله سرقت ها و جنایت ها و… . باید فکر اساسی در این زمینه شود. مابرای این که به نیازهای مردم، چه نیاز های امنیتی چه نیازهای فرهنگی و اقتصادی پاسخ گو باشیم باید کنترل جدی درورودی کلان شهر تهران داشته باشیم و درهای تهران به روی افرادی که بی شناسنامه هستند باز نباشد.

سروری با تاکید بر این که مهاجران غیر قانونی زمینه ساز اختلال های اساسی در کشور هستند تصریح کرد: به دلیل این که این افراد نه شناسنامه ای دارند و نه افراد شناخته شده ای هستند این موضوع قابل پیگیری هم نیست.

ضرورت افزایش سخت گیری ها برای مهاجران غیر رسمی

وی ادامه داد:یکی از مطالبات جدی مردم ساماندهی اساسی در مورد مهاجرتهاست. پدیده مهاجرت باید برای کشور به یک فرصت تبدیل شود و تنها راه آن هم رسمی شدن مهاجرتها است.  همچنین بایدمقررات بسیار سختی برای مهاجرت های غیر رسمی در نظر گرفته شود .

اسارت 10 ساله یک ایرانی به دلیل زیارت غیر قانونی در عراق

سروری با اشاره به اینکه این سخت گیری ها در همه کشورها وجود دارد گفت: یک ایرانی  17 ساله ای برای زیارت به طور غیر قانونی به  کشور همسایه عراق سفر می کند و در حال حاضر 10 سال است در این کشور به جرم جاسوسی زندانی است و تمام مقامات ایران و عراق برای آزادی این فرد مذاکره کردند مذاکرات موفقیت آمیز نبود. یعنی آنقدر قوانین سخت است که کسی جرات نکند بدون اجازه و شناسنامه وارد کشور دیگری شود. اما درکشور ما مرزها باز است و نتیجه این می شود که می بینیم برای امنیت ،اشتغال، آسایش و آرامش کشور مشکلات جدی به وجود آمده است. این در حالی است که ما دست روی دست می گذاریم.

حساسیت شورا به مهاجرت غیر قانونی افزایش یابد

وی تا کید کرد: برای بحث مهاجرت باید تصمیم قاطعی گرفت و درهای کشور بر روی مهاجرتهای غیر رسمی بسته شود. مهاجرت رسمی هم فرایندی تعریف شود تا افرادی وارد کشور شوند که مشکلی از مشکلات کشور حل کنند یا سبب ارتقای علمی کشورشوند. در این زمینه حتی سرمایه گذاری هم شود مفید است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بیشترین تهدید مهاجران برای تهران است گفت: مهاجرت های غیر قانونی یکی ازمعضلات جدی پایتخت است و شورای شهر باید حساسیتش را نسبت به این موضوع افزایش دهد .


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا