گوناگون

دریافت انرژی‌های روانی از طبیعت، به انسان آرامش می‌دهد

2419649 310به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، پریناز بنی سی، روان شناس و استادیار دانشگاه در برنامه «پشت پلک صبح» شبکه رادیویی سلامت درباره سفرکردن و نقش آن در خانواده‌ها گفت: یکی از مفاهیمی که به همراه تابستان در ذهن همه ما تجلی پیدا می‌کند، بحث سفر است. سفر خیلی مهم است؛ چرا که ما به واسطه سفر می‌توانیم وارد شهرهای مختلف شویم و از فرهنگ‌های مختلف یاد بگیریم. نگاه ما، یک نگاه جامع تر و کلی تری می شود و با توجه به این که ایران سرزمینی چهارفصل است و ما هر جای ایران سفر کنیم می توانیم از طبیعت درس های زیادی بیاموزیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان وقتی وارد طبیعت می شود ذاتا از آن لذت می‌برد، و یکسری انرژی‌های روانی از طبیعت دریافت می‌کند، افزود: با توجه به اینکه مشارکت در سفر نقش مهمی دارد. باید قبل از مسافرت (برای تعیین مکان و زمان سفر) با اعضای خانواده مشورت کنیم؛ چرا که سفر کردن بدون مقدمه و برنامه ریزی ، بحران ها و مشکلات خاص خودش را به همراه دارد.

این مدرس دانشگاه در ادامه بیان کرد: یکی از نکاتی که در مسافرت‌های خانوادگی باید آن را رعایت کنیم، بحث سازگاری و انعطاف پذیری است؛ چرا که به دلیل داشتن تفاوت‌های فردی و نیازها، باید با شرایط و موقعیت‌های جدید سازگاری داشته باشیم؛ به نوعی افراد در سفر همدیگر را خیلی بهتر می توانند بشناسند. خانواده هایی که نخستین بار با هم آشنا می‌شوند و سفر آغاز دوستی هایشان است، افرادی هستند که در سفر به یک نقطه مشترکی رسیدند.

بنی سی در پایان با بیان اینکه هدف ما در سفر، آرامش است، اظهارکرد: اگر وارد جمعی شویم که خودشان تنش زا و استرس زا هستند، این سفر مفهوم واقعی خودش را از دست می‌دهد. بنابراین برای این که سفر خوبی داشته باشیم سعی کنیم از قبل برنامه‌ریزی کنیم و نسبت به رفتارهای خود تعامل و انعطاف پذیر و سازگار با شرایط داشته باشیم. 

گفتنی است، برنامه «پشت پلک صبح» کاری از گروه سلامت و تفریحات شبکه رادیویی سلامت است که بامداد جمعه‌ها از ساعت 00:30 الی 2:30 از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا