گوناگون

در طول فصل امتحانات از پوست استرس را از بین ببرید

stress در طول فصل امتحانات از پوست استرس را از بین ببرید

امتحانات آخرترم، برای دانش آموزان و دانشجویان خیلی زود فرا می‌رسد. اندیشیدن  به زمان تحویل پروژه‌ها، درس‌های مشکل، و مرورهای دقیقه نودی، می‌تواند پوستتان را از بین ببرد!

در این بخش شیوه هایی را از متخصص بیماری‌های پوستی و روانپزشک نیویورکی، امی وکسلر مطالعه خواهید کرد که چگونه  فکرتان و البته پوستتان را استرس زدایی کنید.

از پیش برنامه ریزی کنید

بیایید واقع بین باشیم، اکثر ما در طول امتحانات جوش می‌زنیم، اما با کمی برنامه‌ریزی، خواهید توانست پوستتان را کنترل کنید. دکتر وکسلر می‌گوید: اگر می‌دانید که پوستتان چه واکنشی نشان می‌دهد، پس بهتر است راه‌های درمانی لحظه‌ای هم دم دستتان داشته باشید.

در این صورت، همینکه می‌دانید برای آکنه‌های غافلگیر کننده برنامه‌ای از پیش دارید، خودش به اندازه‌ی کافی دلگرمتان خواهد کرد.

می‌توانید برای درمان سریع موضعی آکنه، محصولات تجاری که حاوی اسید سالیسیلیک ۲٪ هستند را تهیه کنید. اگر پوست شما به یک فرمول قوی‌تر احتیاج داشته باشد، پزشکتان می‌تواند چیزی مثل رتین آ یا ترتینوئین (که پوست مرده را از بین برده و به درمان قرمزی کمک می‌کند) یا بنزوئیل پراکسید هیدروژن (که با رساندن سطح بالایی اکسیژن به پوست، باکتری و پوست‌های مرده را نابود می‌کند) را برایتان تجویز کند.

stress1 در طول فصل امتحانات از پوست استرس را از بین ببرید

همچنین متخصص پوست شما ممکن است آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی که میزان باکتری در فولیکول‌ها را کاهش می‌دهد نیز، برای شما تجویز کند.

وکسلر توصیه می‌کند که اگر می‌خواهید جوش‌هایی که بواسطه‌ی آرایش ملتهب می‌شوند را بپوشانید، از کانسیلرهایی استفاده کنید که پوستتان را بیشتر تحریک نکند.

روتین مراقبت از پوستتان را ادامه دهید

دکتر وکسلر می‌گوید: دانشجوها وقتی استرس می‌گیرند یا وقتی درس می‌خوانند، تمایل دارند تا همه چیز را کنار بگذارند، حتی روتین مراقبت از پوستشان را. اگر روتین مراقبت از پوستتان را ترک کنید، پوستتان خیلی ضعیف عمل خواهد کرد و مطمئنا خراب خواهد شد. پس شستشوی ۳ دقیقه‌ای صورتتان را ترک نکنید!

برای خودتان وقت بگذارید

دکتر وکسلر، علاوه بر اینکه یک متخصص پوست است، جزو روانپزشکان مطرحی است که اعتقاد دارد بین ذهن و پوست، بعنوان بزرگ‌ترین عضو خارجی بدن ما، ارتباطی وجود دارد.

دکتر وکسلر می‌گوید: «در طول هفته‌های پر استرس امتحانات، خیلی سخت است که به دانشجویان بگوییم از خودشان مراقبت کنند. آنها شب‌ها بیدار می‌مانند، خوب غذا نمی‌خورند و ورزش هم نمی‌کنند

نمی‌توانم بیشتر از این تاکید کنم: تلاشتان را بکنید که خواب شبانه‌ی منظمی داشته باشید. هر روز هم ۱۵ دقیقه برای ریلکس کردن وقت بگذارید تا ذهنتان آرامش بگیرد، آنوقت پوستتان سپاسگزار شما خواهد بود!

در این ۱۵ دقیقه به دانشگاه یا هر چیز دیگری که به شما استرس می‌دهد فکر نکنید، ذهن شما هر چند وقت یکبار نیاز به استراحت دارد. این را هم یادتان باشد که در آن چند دقیقه اس ام اس بازی هم نکنید!

منبع-http://sorkhabsefidab.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا