گوناگون

در هفته دولت طرح‌هایی افتتاح خواهد شد که 100 درصد کامل شده باشند

معاون توسعه مدیریت و تامین منابع انسانی استاندار کرمان گفت: در هفته دولت طرح‌هایی را افتتاح خواهیم کرده که 100 درصد کامل شده باشد و طرح‌های ناقص را حذف کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، “نصرالله گرامی” در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با انقلاب اسلامی عملاً انقلاب فرهنگی در کشور داشتیم و نظام اسلامی الگوی انقلاب بود.

وی افزود: مردم برای پیروزی انقلاب به صحنه آمده و انقلاب پیروزی و دشمن احساس کرد الگوی ایرانی اسلامی می توان بر کشورهای دیگر تاثیر بگذارد لذا با ایادی و نقشه‌های خود سعی کرد با ترور و اقدامات دیگر جلوی انقلاب را سد کند.

گرامی تصریح کرد: علی رغم تلاش دشمنان، انقلاب اسلامی همچنان با حضور مردم مسیر خود را طی کرد. ممکن است عملکرد برخی مسوولان موجب نوسانات باشد و به همه اهداف انقلاب نرسیده باشیم، اما راه و روش نظام ما توسعه بوده و ما در بسیاری از امور از جمله علوم، تجهیزات و … مستقل شده و پیشرفت داشته ایم.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن 24 مرداد سالروز استقرار دولت یازدهم در استانه هفته دولت، برای هر سال شعار انتخاب شد و برای هفته دولت امسال “آرامش و امید” نامگذاری شده است.

معاون توسعه مدیریت و تامین منابع انسانی استاندار کرمان گفت: با کنار گذاشتن کارهای کلیشه ای و تکراری، سعی کرده ایم متخصصان دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات پیشنهاد بدهند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی برنامه های مختلفی در هفته دولت دارند و فعالیت های عمومی، سفر به برخی شهرستان ها و افتتاح طرح های عمرانی توسط استانداری برنامه ریزی و انجام می شود.

گرامی تصریح کرد: در هفته دولت طرح هایی را افتتاح خواهیم کرده که 100 درصد کامل شده باشد و طرح های ناقص را حذف کرده‌ایم.

وی بیان کرد: سه شنبه هفته جاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست سفر یک روزه به استان کرمان خواهند داشت.

معاون توسعه مدیریت و تامین منابع انسانی استاندار کرمان گفت: همچنین در این هفته سفر دو روزه وزیر کشور را به استان داریم که طرح های مختلفی در شهرستان ها بهره برداری می کنند.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم، کشور در بحث بودجه عمرانی در مضیقه قرار داشت و در استان کرمان بیش از 3 هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که در هفته دولت تنها 427 پروژه را بهره برداری خواهیم کرد.

گرامی اظهارکرد: اعتبار این پروژه‌های 617 میلیارد تومان است و سعی می کنیم طرح‌های نیمه تمام بالای 80 درصد پیشرفت را در سال جاری به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: طرح‌های متعددی در راه، آب، برق، گاز و … داریم که در سال جاری کلنگ زنی می‌شود و ایده ما این است که بیشتر بخش خصوصی را فعال و دولت را کوچک کنیم.

گرامی گفت: براین اساس طبق مصوبه معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری قرار شده طرح‌های عمرانی زیر 50 درصد در صورت قابلیت واگذاری، به بخش خصوصی و مردم واگذار شود.

وی بیان کرد: اگر کار به مردم سپرده شود، رقابت ایجاد شده و کار بهتر انجام می‌شود و مسائل به نفع مردم است.

معاون توسعه مدیریت و تامین منابع انسانی استاندار کرمان گفت: در راستای تحقق شعار سال در استان کرمان استاندار برای تبدیل استعدادهای استان کرمان به فعلیت ورود کرده و تاکنون بیش از 45 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه با بخش خصوصی امضا کرده و همه تلاش خود را برای از بین بردن محرومیت استان معطوف کرده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم در توسعه استان تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی قوانین مزاحم توسعه در استان تدوین و به دولت ارائه شده تا مسیر توسعه هموارتر شود.

گرامی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ما به دلیل عدم فرهنگسازی است، تصریح کرد: استاندار با صاحب نظران مختلف برای اصلاح وضعیت فرهنگی جلسات مختلفی برگزار کرده اند و اینکه باید وضعیت فرهنگ ترافیک، راستگویی و وعده بیخود به مردم ندادن، اصلاح شود.

وی بیان کرد: از مدیران خواسته‌ایم خود را محدود به وقت نکرده و با مدیریت جهادی برای حل مشکلات مردم همت کنند.

گرامی گفت: استاندار با تاکید بر پرهیز از دسته بازی سیاسی، بر توسعه حول محور ولایت و توسعه تلاش می کنند تا مشکلات مردم حل شود و انتظارات مردم از دولت برآورده شود.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم در بحث کاهش تورم عملکرد چشمگیری داشته و امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی، مشکل اشتغال و مسکن و … حل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان درباره دستیابی به افق 1404 کشور گفت: در مسائل علمی و در بسیاری از رشته‌ها به افق تعیین شده رسیده و نزدیک شده‌ایم و با پیگیری‌ها و نظارت مقام معظم رهبری امیدواریم به افق تعیین شده در همه زمینه‌ها برسیم.

وی افزود: نقشه راه اصلاح نظام اداری یکی از کارهای اصلی در این زمینه است و در صورت اجرای این نقشه بسیاری از دغدغه های مردم حل خواهد شد و نظارت مردم بر دستگاه‌های دولتی و هوشمندسازی خدمات اداری و توسعه فرهنگ سازمانی در این راستا دیده شده است.

گرامی بیان کرد: مهم ترین چالش‌های استان کرمان در سرمایه گذاری چالش های این حوزه تا حدی شناسایی و برخی نیاز به پشتوانه مالی و رفع قوانین مزاحم است و مثلث توسعه استان در این زمینه و رفع مشکلات فعال و پیگیری می کند.

وی اظهار کرد: مشکل اصلی استان کرمان آب است و پیگیر حل این مسائل هستیم تا روند توسعه استان هموارتر و مشکلات حل و مسئله مدیریت شود.

معاون توسعه مدیریت و تامین منابع انسانی استاندار کرمان گفت: سه سال قبل آزمون های استخدامی در کشور برگزار شد اما مسئله تامین مالی آن در نظر گرفته نشده بود و دولت یازدهم در این زمینه دست نگه داشت و انشاءالله همه این ها در بودجه 94 دیده خواهد شد و مشغول به کار می شوند.

وی درباره برنامه استان برای اشتغال جوانان تصریح کرد: همایش های کارآفرینی برگزار می کنیم که جوانان را از انتظار شغل دولتی دور کرده و به مرور باید دولت را سبک کنیم زیرا جمعیت کارمندی ما زیاد است.

گرامی بیان کرد: بیشترین نیاز جامعه ما به تکنسین است و مهارت آموزان فنی و حرفه ای اکثرا مشغول به کار شده و مشکل ما فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که اقدام به برگزاری کارگاه‌های مهارت آفرینی برای این افراد کرده ایم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا