گوناگون

دستبرد دوره‌گردان به پسماندهای خطرناک آستانه!

رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: در پی بازدید و پایش از تمامی واحدهای خدمات درمانی حوزه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر، مشخص شد در اغلب واحدهای بازدید شده، اصول و معیارهای مدیریت پسماندهای پزشکی رعایت نشده است.

ابراهیم غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، از پایش مراکز درمانی شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و توضیح داد: با توجه به مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آستانه اشرفیه، مراکز خدمات درمانی دولتی و خصوصی، در چند مرحله اقدام مشترک با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و شهرداری آستانه اشرفیه مورد پایش قرار گرفتند.

وی افزود: این واحدها در خصوص مدیریت پسماندهای پزشکی ملزم شدند تا با عقد قرارداد با شرکت‌های فعال در زمینه امحای پسماندهای پزشکی، نسبت به مدیریت پسماندهای خود اقدام کنند.

غلامی تصریح کرد: این پسماندهای خطرناک در نهایت همراه با زباله‌های شهری به جایگاه زباله آستانه منتقل می‌شد و یا مورد دستبرد افراد دوره گرد قرار می‌گرفت.

غلامی خاطرنشان کرد: پس از پیگیریهای مستمر و صدور اخطاریه به واحدهای درمانی متخلف و الزام آنها به عقد قرارداد با شرکتهای فعال در زمینه امحاء پسماندهای پزشکی، در حال حاضر کلیه این واحدها نسبت به مدیریت پسماندهای خود اقدام می‌کنند. این واحدها ملزم شدند پس از طی فرایند بی‌خطرسازی، پسماندها را به جایگاه زباله آستانه، منتقل و دفع کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا