گوناگون

دست‌های نوازش کرمان بر بال‌های عقاب طلایی

صبح امروز قطار”عقاب طلایی دانوب” که در اروپا با عنوان “هتلی روی چرخ‌ها” شناخته می‌شود، با 57 مسافر و 35 خدمه بر روی خطوط ریلی کرمان ترمز کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، گردشگران اروپایی و استرالیایی این قطار دومین گروه مسافران عقاب طلایی به ایران و اولین گروه مسافران به کرمان هستند که پس از ترک مشهد به کرمان وارد شده‌اند.

“تیم لیتر” که مسئول عقاب طلایی و هماهنگی گروه است علاقمندانی از آمریکا، استرالیا و کشورهای اروپایی گرد هم آورده تا بعد از مدت‌ها که درهای مرز و بوم ایران به روی گردشگران اروپایی باز شده است فرصت را مغتنم شمرده و جواهرات پارسی را بازدید کنند.

در مراسم استقبال از مسافران عقاب طلایی دانوب، مقامات کرمان از جمله «علی مهاجری» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، «ابوالقاسم سیف‌الهی» شهردار و «محمدعلی توحیدی» فرماندار کرمان و همچنین گروهی از کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان حضور داشتند تا با خونگرمی و سنت مهمان‌نوازی کرمانیان، قدم‌های این گردشگران را به دیار خود ارج نهاده و خوش‌آمد بگویند.

«علی مهاجری» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این مراسم استقبال اظهار کرد: تمامی امکانات لازم برای میزبانی از گردشگران خارجی در کرمان مهیا شده است.

وی با شاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در زمینه جاذبه‌های تاریخی است، تصریح کرد: رونق گردشگری علاوه بر معرفی تمدن و فرهنگ ایران و استان کرمان، کمک شایانی به درمان بیماری اقتصاد خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تبلیغات سوئی علیه ایران در خارج از کشور انجام شده است، از این رو گشودن درهای کشور به سوی گردشگران و مشاهده خود آنان موجب تغییر نگرش جوامع خواهد شد، چراکه هرکدام از این مسافران به عنوان سفیر ایران به کشور خود بازخواهند گشت.

همچنین شهردار و فرماندار کرمان نیز ضمن استقبال گرم از مسافران عقاب طلایی، ابراز امیدواری کردند، اکنون که فرش قرمز کرمان برای گردشگران پهن شده است امیدواریم استان کرمان از این پس روز به روز شاهد حضور پررنگ گردشگرانی از اقصی نقاط دنیا باشد.

“ابراهیم‌نژاد” مئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز بیان کرد: با مشاهده علاقه و هیجان گردشگران، پیش‌بینی می‌شود در آینده شاهد حضور چندهزار نفری گردشگران در استان کرمان باشیم.

وی ادامه داد: گردشگران عقاب طلایی پس از بازدید از گنبد جبلیه کرمان به سوی باغ شاهزاده ماهان حرکت کرده‌اند و باتوجه به اینکه خطوط استان ریلی تا بم ادامه دارد، بازدید از ارگ بم نیز در فهرست سفر آنها گنجانده شده است.

این گردشگران که از 11 کشور جهان گردهم آمده‌اند عصر امروز به سمت شیراز حرکت و از استان‌های اصفهان و تهران نیز عبور می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اینک که در دولت یازدهم عزم جدی برای رونق بخش گردشگری جزم شده و از سوی دیگر گردشگران هم با شور و شوق، علاقمند سفر به ایران و بازدید از پهنه پر زرق و برق آن هستند امید می‌رود با فراهم شدن بسترهای لازم، استان کرمان همچون امروز که بال‌های عقاب طلایی را نوازش کرد بتواند بار دیگر خوش آمدی گرم به فوج فوج گردشگران بگوید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا