گوناگون

دشمن به دنبال خاموش کردن چراغ علم و دانش در سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرنگار مهر، غلام محمد طاهری ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند با به شهادت رساندن معلمان در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان چراغ علم و دانش را در این منطقه خاموش کند اما غافل از اینست که معلمان بیشترین نقش را در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ایفا کرده و همچنان رسالت خود را ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به حوادث اخیر استان که منجر به شهادت دو تن از معلمان جنوب استان شد اظهار داشت: این حرکات جنایتکارانه تنها با هدف دلسرد کردن جامعه فرهنگی و جلوگیری از پیشرفت استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد:هدف دشمن اینست تا حضور معلمان را در منطقه کمرنگ کند و مانع پیشرفت و شکوفایی استان شود.

وی با تاکید بر اینکه معلمان این خطه از کشور تا پای جان خود دست از رسالت خود برنخواهند داشت افزود: فرهنگیان سیستان و بلوچستان حتی اگر شهید هم شوند دست از رسالت خود برنداشته و با حضور در مناطق محروم دانش‌آموزان این استان را تنها نخواهند گذاشت.

وی یادآور شد: مسئولان و مردم در قبال ایثار و گذشت معلمان رسالت سنگینی برعهده دارند و انتظار می رود حرمت معلمان بیش از گذشته حفظ و امنیت انها تامین شود.

طاهری وظیفه حاکمیت را برقراری امنیت دانست و گفت: تمامی معلمانی که در مناطق دور افتاده و روستایی در حال خدمت هستند باید احساس امنیت کنند.

وی با انتقاد از عملکرد دولتمردان در فراهم سازی امنیت معلمان بیان داشت: نباید اجازه داد معلمی که برای نشر علم و مبارزه با جهل، سختی ها را تحمل کرده و به نقاط محروم  عزیمت کرده است توسط عده ای اشرار کوردل به شهادت برسند و لذا مسئولان و همچنین مردم  محلی وظیفه دارند تا در راستای برقراری امنیت این قشر زحمتکش تلاش کرده و امنیت جانی آنها را تضمین کنند.

وی با تاکید بر جایگاه و مقام و منزلت فرهنگیان عنوان کرد: در جریان شهادت شهید سرگزی کوتاهی‌های فراوانی در تجلیل از مقام این شهید شد و با توجه به شان و منزلت معلم بسیاری از مسئولان استان در مراسم تشییع جنازه شهید سرگزی حضور نداشتند و این در حالی است که باید از روز شهادت تا پایان مراسم پا به پای خانواده شهید سرگزی حضوری پررنگ می‌داشتند.

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان سیستان و بلوچستان یادآور شد: افراد محلی و بومی باید پاسخ کسانی که معلمان را تهدید می‌کنند را بدهند و عوامل این گونه تحرکات را دستگیر و تحویل مقامات قضایی بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا