گوناگون

دولت مصمم است بسترهای لازم را برای اشتغال‌زایی فراهم کند

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای عالی اشتغال اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها در موضوع اشتغال‌زایی نقشی اساسی دارند و باید نسبت به سایر دستگاه‌ها تمرکز بیشتری را بر موضوع اشتغال معطوف سازند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی که سهم عمده‌ای در ایجاد فرصتهای شغلی دارند باید با برنامه‌ریزی و تجهیز منابع مالی زمینه‌های اشتغال‌زایی را فراهم کنند.

جهانگیری با اشاره به بسته پیشنهادی برای توسعه فرصتهای شغلی تصریح کرد: اجرای این برنامه‌ها نیاز به پشتوانه مالی دارد و لازم است معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور کمیته‌ای در این خصوص تشکیل دهد تا منابع مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این برنامه‌ها را تامین کند.
 
در این جلسه معاون‌ برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گزارشی از بسته پیشنهادی سیاستها و برنامه‌های دولت در توسعه فرصتهای شغلی برای سال جاری و سال آینده ارائه کرد و ضمن تشریح وضعیت تولید و اشتغال در گذشته و حال، به تبیین چالشها، قابلیتها و فرصتهای پیش روی بازار کار کشور پرداخت و برنامه‌های دولت برای اشتغالزایی را به تفکیک دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

در این برنامه سهم هریك از بخش‌های استخراج معدن(نفت و گاز و سایر معادن)، كشاورزی، تامین برق، گاز و آب، صنعت، ساختمان، عمده فروشی، خرده فروشی، هتل و رستوران، واسطه گری‌های مالی، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، خدمات عمومی، خدمات اجتماعی، مستغلات، اجاره و فعالیت‌های كار و كسب در اشتغالزایی برای سال جاری و سال آینده مشخص شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا