گوناگون

دومين پيروزي ايران در جام جهاني کشتي فرنگي

در ادامه رقابت‌هاي جام جهاني کشتي فرنگي که از صبح امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز شده است و در نوبت عصر مسابقات، تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان در دومين ديدارش به مصاف کره جنوبي، نايب قهرمان جهان در سال 2013، رفت که با نتيجه 7 بر يک مقابل حريف به برتري دست يافت.

به نقل از فارس، پيروزي‌هاي ايران را نوربخش، بيابانگرد، عبدولي، اخلاقي، نعمت پور، عابدين‌زاده و باباجان‌زاده کسب کردند. هادي عليزاده هم شکست خورد.

ايران در نخستين ديدارش هم با نتيجه قاطع 8 بر صفر مقابل آذربايجان به پيروزي رسيده بود.

تيم کشورمان عصر امروز در سومين ديدارش به مصاف فنلاند خواهد رفت.

* پيروزي بيابانگرد مقابل قهرمان جهان

در يکي از حساس ترين مسابقات اين ديدار افشين بيابانگرد به مصاف ريو هان سو، قهرمان 2013 جهان رفت که تايم اول اين ديدار بدون اتفاق خاصي با نتيجه صفر بر صفر به پايان رسيد. در تايم دوم حريف بيابانگرد با راي داوران در خاک نشست و يک امتياز به کشتي گير کشورمان تعلق گرفت. بيابانگرد در خاک با يک ليفت زيبا و به پل زدن حريف و سپس يک فيتو، 4 امتياز ديگر گرفت و جمع امتيازاتش را به 5 رساند. در ادامه داوران يک اخطار به بيابانگرد و يک امتياز به حريفش دادند و نماينده ايران در خاک حريف نشست که ثمري براي کشتي گير کره اي نداشت و در نهايت اين مسابقه با نتيجه 5 بر يک به سود بيابانگرد به پايان رسيد.

* شکست عليزاده مقابل قهرمان المپيک

در ديگر ديدار حساس اين مسابقه هادي عليزاده پورنيا در وزن 75 کيلوگرم به مصاف کيم هيون وو، قهرمان المپيک لندن و 2013 جهان رفت که عليزاده ابتدا با يک پيش انداز و خارج کردن حريفش از تشک يک امتياز گرفت. اما در ادامه عليزاده به راي داوران در خاک حريف نشست و در يک کش و قوس يک امتياز از دست داد. در تايم دوم با راي داروان يک اخطار به عليزاده و يک امتياز به حريفش تعلق گرفت. حريف کره‌اي در خاک با اجراي فن کنده عليزاده را به پل زد و 4 امتياز گرفت و يک بارانداز يک امتيازي شد. حريف کره‌اي پاي عليزاده را از تشک خارج کرد و يک امتياز ديگر گرفت. 30 ثانيه به پايان اين مسابقه با راي داوران عليزاده 3 اخطاره شد و باخت.

نتايج انفرادي اين ديدار به شرح زير است:

59 کيلو: محمد نوربخش، برنده – چوي گي يوک (10 بر يک)

66 کيلو: افشين بيابانگرد، برنده – ريو هان سو (5 بر يک)

71 کيلو: سعيد عبدولي، برنده – جونگ جي جيون (4 بر صفر)

75 کيلو: هادي عليزاده پورنيا – کيم هيون وو، برنده (يک بر 9)

80 کيلو: حبيب‌الله اخلاقي، برنده – کيم جيون هيونگ (4 بر يک)

85 کيلو:‌ طالب نعمت‌پور، برنده – کره نماينده‌اي نداشت

98 کيلو: داود عابدين‌زاده، برنده – گو هاک بون (9 بر صفر)

130 کيلو: بشير باباجان‌زاده، برنده – کيم يونگ مين (8 بر 2)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا