گوناگون

دومین یادواره شهدای جهاد کشاورزی گناباد برگزار شد

81208739 5773655

به گزارش روز جمعه ایرنا ،نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این یاواره که در راستای برنامه های هفته جهاد کشاورزی برگزار شد،گفت : شهدا بر اساس نص صریح قرآن کریم از یک حیات برتر در نزد خدواند بهره مند هستند، حیاتی که فوق شعور بشری است.

آیت الله حسن عالمی افزود : شهدا از عالم مادی پرواز می کنند و حتی از عالم ملکوت هم عبور می کنند و در نزد خداوند به حیات فوق فهم بشری خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به عبارات قرآنی ˈعند ربهم یرزقون ˈ ، گفت : شهدا در نزد خدوند عالم هستند و از جایگاهی بر خوردارند که حتی ملائک اجازه استقرار در چنین جایگاهی را ندارند.

امام جمعه گناباد نیز در این یاواره گفت : شهدای الگو های عملی هستند که امروز با پیروی از راه روش زندگی آنها می توان از شر هواهای نفسانی نجات پیدا کرد.

حجت الاسلام حسن صادقی اضافه کرد : بر گزاری یادواره شهدا در روزگاری که غفلت فراوان است ما را به یاد مسوولیت سنگین و خطیری می اندازد که همانا ادامه راه این شهیدان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی نیز در این یادواره گفت : خوشحال هستم که به عنوان اولین سفر استانی افتخار حضور در مراسم یادواره شهدای گناباد را پیدا کرده ام.

مجتبی مزروعی افزود : شهدا اساس عزت و شکوه ملت ایران هستند و اگر امروز ملت ایران در نزد مردم جهان از عزت و اعتبار بر خوردارست مرهون خون شهداست.

وی گفت : جهادگران جهاد سازندگی در سطح کشور 3200شهید تقدیم انقلاب کرده اند که 320شهید مربوط به استان خراسان بزرگ و 12 شهید مربوط به شهرستان گناباد است.

امام جمعه شهرستان مه ولات نیز در این مراسم گفت : تمام آنچه را که داریم از شهداست اگر شهدا نبودند یقینا این پست و مقامها نیز وجود نداشت.

حجت الاسلام محمد علی میری افزود : زندگی و خاطرات این شهدا درس های آموزنده ای است که باید از آنها آموخت و در زندگی به کار بست.

در این مراسم فرزند شهید نوریان، پیمان نامه ای تحت عنون تجدید بیعت با مقام معظم رهبری قرائت کرد و چند کلیپ تصویری نیز مربوط به شهدای جهاد سازندگی شهرستان گناباد پخش شد.

514/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا