گوناگون

دو خبر از شهرستان آستانه اشرفیه

81226197 5803919

حجت اسلام والمسلمین ˈعباس خوبروˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از سال 91 در این شهرستان آغاز شده است.

وی بیان کرد: برگزاری این طرح طی سال های 91 و 92 نیز با همکاری و مشارکت تعداد 13 مربی قرآنی در سطح 9 بقعه متبرکه و همچنین سه کانون فرهنگی مساجد شهرستان انجام گرفته است.

وی گفت: از مجموع کل شرکت کنندگان در طرح تربیت حافظان قرآنی در این شهرستان حدود دوهزار نفر در آزمون شفاعی و بیش از 500 نفر در آزمون های کتبی شرکت داشته اند که به برگزیدگان گواهی حفظ داده می شود.

حجت الاسلام خوبرو در ادامه با بیان اینکه در سال 93 تاکنون تعداد 200 نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند، پیش بینی کرد؛ امسال نیز این تعداد به یکهزار نفر افزایش یابد.

وی توسعه و ترویج معارف قرآنی را یکی از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح در دو رده خواهران و برادران برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال تعداد دو وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده، افزود: وقف یک زمین به مساحت یکهزار و 100 متر مربع به منظور احداث پارکینگ و امور عام المنفعه بقعه متبرکه آقا سید حسین کیاء کیسم یکی از دو وقف جدیدی است که امسال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی ارزش ریالی این وقف را 110 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این وقف توسط خانم ˈاحترام کهن روز کیسمیˈ یکی از خیرین منطقه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین امسال یک قطعه زمین به مساحت 400 مترمربع و به ارزش 200 میلیون ریال توسط ˈ محمد فلاح لیچائیˈ یکی دیگر از خیرین در شهرستان وقف شده است.

وی گفت: این وقف به منظور احداث جاده و برق رسانی بقعه متبرکه آقا سید ذکریاء نبی دهکاء به انجام رسیده است.

وی یادآور شد: با این وقف های جدید تاکنون تعداد 109 موقوفه در شهرستان آستانه اشرفیه به ثبت رسیده است.

********

یک دوره مسابقات کشتی گیله مردی با عنوان جام رمضان و گرامیداشت شهداء والامقام روستای گورابجوار آستانه اشرفیه آغاز شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستانه اشرفیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این دوره از مسابقات کشتی گیله مردی از شب گذشته در زمین ورزشی روستای گورابجوار آغاز شده است.

ˈعیسی نوری زادهˈ ترویج بازی های بومی و محلی را یکی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد و یادآور شد: این مسابقات تا پایان ماه مبارک رمضان پی گیری می شود.

وی با بیان اینکه در هر شب از برگزاری این مسابقات پنج مسابقه کشتی گیله مردی برگزار می شود، افزود: بیش از40 نفر از کشتی گیران و پهلوانان گیلان و مازندران در این مسابقات با هم به رقابت می پردازند.

وی گفت: در برگزاری این دوره از مسابقات کشتی گیله مردی بخشداری مرکزی، شورای اسلامی و دهیاری گورابجوار با اداره ورزش و جوانان شهرستان همکاری دارند.

روستای گورابجوار در حدود پنج کیلومتری آستانه اشرفیه در شرق مرکز گیلان قرار دارد.ک3

7287/ 603

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا