گوناگون

دو طرح عمرانی در رضوانشهر با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید

81198529 5756395

به گزارش ایرنا، نماینده عالی دولت در گیلان در جریان بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی 968مگاواتی بخش پره سر رضوانشهر از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ساخت بلوک دوم این نیروگاه خبر داد.

نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر هم اکنون با 4 واحد گازی و 2 واحد بخار 968 مگاوات تولید برق دارد.

ˈمحمدعلی نجفیˈ اضافه کرد: بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است تا باتوجه به فراهم بودن زیرساخت ها بلوک دوم این نیروگاه با همین مقدار ظرفیت را بسازد.

وی با اشاره به اینکه هدف از بازدید بررسی تنگناهای بخش خصوصی در صنعت تولید برق استان و کمک به طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر است، خاطرنشان کرد: با تمام توان از طرح توسعه نیروگاه حمایت می کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون در استان گیلان به میزان سه برابر مصرف استان تولید برق داریم، گفت: می توانیم با تقویت خطوط انتقال ضمن استفاده بیشتر از تولیدات نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر مقدمات صادرات برق استان را فراهم کنیم .

گفتنی است؛ برای ساخت این نیروگاه که از بزرگترین نیروگاه های بخش خصوصی کشور است در زمینی به مساحت 117 هکتار 570 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

* حل مشکل اشتغال اولویت مهم استان است

استاندار گیلان در ادامه سفر خود به رضوانشهر در جمع مردم این شهرستان اتحاد و همدلی مردمان اهل تسنن و تشیع در رضوانشهر را بسیار خوب توصیف کرد .

نجفی با بیان اینکه اکثر مراجعه ها به ما را جوانان جویای کار تشکیل می دهند ، حل مشکل اشتغال را از جمله اولویت های استان دانست و افزود: برغم اینکه استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است ولی متأسفانه از لحاظ بیکاری جزء رتبه های اول بشمار می رویم که اکنون اقدامات خوبی درجهت حل این مشکل آغاز شده و امید آن داریم که رتبه اشتغال استان را تا پایان سال ارتقاء دهیم .

وی بر فراهم کردن زمینه تولید و کسب و کار در استان تأکید کرد و افزود: اشتغال موردی نه امکان پذیر است و نه کارساز باید زمینه ای را فراهم کنیم تا همگان بتوانند از فرصت اشتغال در بخش های دولتی ، نیمه خصوصی و خصوصی بهره مند شوند .

استاندار گیلان با بیان اینکه باوجود 2 شرکت بزرگی همچون چوکا و شفارود نباید در این منطقه بیکاری وجود داشته باشد، افزود: تلاش کردیم تا اقدامات جدی در بخش گسترش و توسعه شرکت چوکا صورت پذیرد و قرار بود شرکت چوکا از طریق جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی 2 هزار شغل ایجاد کند که تاکنون اقدام جدی ندیدیم .

نجفی اعتبارات عمرانی شهرستان رضوانشهر را 39 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اجرای پروژه بهسازی راه اصلی انزلی و رضوانشهر ، احداث بیمارستان ، ساخت سد شفارود از جمله پروژه های مهم شهرستان رضوانشهر بشمار می رود که به جد دنبال تسریع در اجرای آن هستیم .

وی با بیان اینکه برای شتاب در ساخت سد شفارود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نشست خواهم داشت، افزود: ساخت این سد پس از دو دهه انتظار مردم باید اجرایی شود .

به گزارش ایرنا، سد شفارود بزرگترین سد بتونی غلتکی کشور در شش کیلومتری غرب مرکز شهرستان برای تأمین آب شرب رضوانشهر و پره سر و تعدادی از روستاهای منطقه و آب کشاورزی 11هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه و تأمین آب صنعت و معدن و شرکت عظیم چوب و کاغذ ایران(چوکا) و تولید 38 گیگاوات ساعت انرژی برق آبی در نظر گرفته شده است.

این سد قادر است 48 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز محیط زیست را تأمین کند، ضمن آنکه ساخت این سد برای مهار و کنترل سیلاب های مخرب رودخانه شفارود به اجرا گذاشته شده است.

نجفی در ادامه از به بهره برداری رسیدن بیمارستان رضوانشهر تا پایان سالجاری خبر داد و افزود: تنها بیمارستان رضوانشهر با کمک اعتباری تا پایان سال 93 به بهره برداری خواهد رسید .

وی ارتقای رفاه معیشت مردم و حل مشکل اشتغال را از جمله اولویت کاری خود برشمرد .

استاندار گیلان در ادامه تعداد جوانان ورزشکار شهرستان را درحد قابل قبول دانست و افزود: باید زمینه توسعه بیش از پیش ورزش های همگانی و قهرمانی را فراهم کنیم .

فرماندار رضوانشهر نیز در جریان افتتاح این طرح ها گفت: برای این طرح ها که شامل یک جایگاه سی ان جی در رضوانشهر و سالن ورزشی سرپوشیده در پونل می شود در مجموع 21 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

ˈحمیدرضا امام پناهیˈ افزود: برای ساخت هفتاد و ششمین جایگاه CNG گیلان در رضوانشهر که در زمینی به مساحت یکهزار و 400 متر مربع ساخته شد 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

به گفته وی همچنین برای ساخت سالن ورزشی سرپوشیده شهدای پونل در زمینی به زیربنای یکهزار و 191 متر مربع ، شش میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است .

گفتنی است؛ این پروژه ها امروز با حضور استاندار گیلان ، معاونان عمرانی و برنامه ریزی استانداری ، نماینده تالش ، رضوانشهر و ماسال ، فرماندار رضوانشهر و ائمه جمعه شهرستان و جمعی از مدیران کل استان به بهره برداری رسید.

شهرستان رضوانشهر با حدود یکصدهزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.ک/2

7296/ 603

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا