گوناگون

دو میلیون تومان هدیه کوچکی که قلب های بزرگ را پیوند داد

81197878 5755187

به گزارش ایرنا، سفره عقدی که عشق سایه سارش بود و صداقت زیر بنایش، سفره ای که آراییده بود بر درستی و راستی و همه نیت کامل کردن دین بود، سنت پیغمبر اکرم(ص) چه باشکوه بود که همه خوبی ها در یکجا جمع شده بود و شعله ای به دل هر مسلمانی می انداخت و آتشی جانسوز، که رسم علی(ع) و فاطمه (س) زنده است.

پسران برومندتر از سرو و دخترانی به زلالی دریا که دیدارشان آب حیات بود بر بیابان دلمان، که سرمایه انسانی به محتوای قلبش است نه جیبش.

در مراسمی که بعداز ظهر چهارشنبه در قروه برای زوج های جوان بر پا شده بود سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری برای 110 زوج جوان هدیه ای به مبلغ 20 میلیون ریال اهداء شد.

عبدالله معظمی افزود: در سال گذشته این نهاد به 194 زوج جوان و تحت پوشش، کمک جهیزیه و هدیه اهداء کرد که از این تعداد برای 130 زوج جهیزیه و برای 64 زوج هدیه تهیه شده بود.

به گفته وی سال گذشته برای 408 نفر وام اشتغال پرداخت شد که از این تعداد 25 مورد وام کار انگیزیی،64 مورد منابع امدادی و 319 مورد منابع بانکی بوده است.

معظمی اظهار کرد: سال گذشته هزار و 626 نفر آموزش های فنی و حرفه ای را در کمیته امداد امام خمینی (ره) فراگرفتند.

به گفته وی پنج هزار و 827 خانوار مستمر بگیر و سه هزار و 154 زن سرپرست خانوار در این شهرستان تحت چوشش کمیته امداد هستند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه از احداث و خرید 10 واحد مسکونی، 53 مورد تعمیرات و بازسازی مسکن، مقاوم سازی 11 مورد و نصب 292 مورد انشعابات مسکن برای افراد تحت پوشش این نهاد خبر داد.

وی از ارائه خدمات مشاوره ای 700 نفر افراد تحت پوشش این نهاد خبر داد و افزود: 229 مورد نیز آموزش مهارت های زندگی را فرا گرفتند.

معظمی افراد بهره مند از فعالیت های کانون فرهنگی و تربیتی ولایت را 409 نفر عنوان کرد و گفت: 211 نفر مددجو تحت پوشش، 150 نفر غیر مددجو تحت پوشش، 48 نفر عضو کانون جوانان پیرو ولایت و 79 مورد رابطین افتخاری فرهنگی هستند.

معظمی افزود: زوج های جوان بایستی در زندگی اخلاق اسلامی را رعایت کنند تا بتوانند زندگی سازنده و معنوی داشته باشند.

شهرام یونسی و نسترن کوهی یکی از زوج های این مراسم هستند که اخلاق و خانواده را معیارهای اصلی خود عنوان کردند.

هر دوی آنها صداقت، خوش اخلاقی و درک همدیگر را از توقعات خود عنوان کردند.

سیده همرود خضری حسینی به تکامل و آرامش رسیدن که مبنای آن وجدان و روح پاک طرفین مقابل است را از ملاک و معیار زندگی خود دانست.

وی سالم زندگی کردن را جزء انتظارات همسر آینده خود خواست.

در شهرستان قروه شش هزار و 54 خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد6 42 نفر دانش آموز و 42 نفر دانشجو و طلاب هستند.ک/4

7345/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا