گوناگون

دو هزار روستایی شهرستان قاین از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین راد پیش از ظهر پنج شنبه در مانور منطقه ای درمانی شرق کشور که در سه روستای شهرستان قاین برگزار شد؛ اظهارکرد: برگزاری این مانور یک خدمت ماندگار در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

وی آموزش را  گامی موثر در کاهش اثرات بلایای طبیعی دانست و گفت: مردم از ظرفیت‌های آموزشی هلال احمر نهایت استفاده را داشته باشند.

وی عنوان کرد: احتمال وقوع 20 نوع حادثه طبیعی در استان وجود دارد که باید در این راستا آموزشهای مورد نیاز به مردم مناطق مختلف استان داده شود.

فرماندار قاین با تاکید بر اینکه باید برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی قبل از وقوع حادثه چاره‌اندیشی شود؛ تصریح کرد: مقابله با حوادث بایستی با پیشگیری همراه با آموزش های صحیح دنبال شود.

به گفته وی اصل مدیریت بحران با محورهای پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی؛ کارسازترین محور در راستای مقابله با حوادث است.

شرافتی راد با بیان اینکه برگزاری این  مانور برای نشان دادن اقدامات اولیه بعد از بروز حادثه است؛ عنوان کرد: ارتقاء سطح آمادگی تیم‌های بهداشتی در هنگام بروز حادثه و کمک به ارتقاء سطح سلامت جامعه از دیگر اهداف برگزاری مانور منطقه‌ای تیم‌های درمان اضطراری در این شهرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز در این مانور بیان داشت: در سه ماهه گذشته شش نفر بر اثر وقوع حوادث طبیعی جان خود را از دست داده اند.

میرجلیلی با بیان اینکه بادی فرهنگ خود امدادی در جامعه نهادینه شوود؛ تصریح کرد: علت مرگ پنج نفر  نداشتن آموزش‌های لازم و عدم رعایت احتیاط در بروز حوادث طبیعی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا