گوناگون

دیدگاه استاندار کردستان در مورد مجسمه های میدان زادی و بسیج سنندج

81227921 5806828

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در اولین جلسه قرارگاه فرهنگی سازندگی استان در سنندج افزود: اما متاسفانه نماد میدان بسیج سنندج هیچ برداشت و تفسیری نو و متفاوت در پی ندارد و هرگز نماد مقاومت ها و همت والای انسان های بی آلایش و مخلص در برابر پدیده شوم جنگ نیست.

وی تصریح کرد: با مقاومت های ارزشمند خصلت و شقاوت غیر انسانی بعث خنثی شد و تحولات روحی بزرگی بوجود آمد و خون های زیادی ریخته شد تا ارزش ها به بار نشست، پس باید در انتقال این ارزش ها و زیبایی ها و نمادهای ارزشی به آیندگان با تدبیر و هوشمندانه عمل کنیم تا مبادا نتیجه نامطلوب در پی داشته باشد.

زاهدی به وجود موزه های زیبای جنگ در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: سال هاست این موزه ها محل رجوع گردشگران و مردم است و همه سازمان ها و نهادهای کشور ما نیز همچون کشورهای پیشرفته، علی الخصوص سازمان های متصدی زیباسازی به انتقال زیبای ارزش ها توجه داشته باشند و از شیوه های غیر موثر بهره نگیرند.

استاندار کردستان گفت: حفظ ارزش ها و زیبایی های دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است و کل سازمان ها و نهادهای دولتی در حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس موظف هستند.

وی گفت: در جنگ تحمیلی حتی کسانی که در داخل کشور با ما همفکر نبودند به مبارزه با رژیم بعث پرداختند و خود و خانواده هایشان در جنگ شرکت کردند و این نشان می دهد ارزش های این جنگ و زیبایی های این مقاومت متعلق به فرد، گروه یا نهاد خاصی نیست و باید همگان به انتقال ارزش ها همت گمارند.

زاهدی با اشاره به اینکه جنگ فی نفسه پدیده ای زشت است که آثار و تبعات مالی، جانی و روحی فراوانی به دنبال دارد گفت: بیشتر مردم دنیا آرزو دارند هیچگاه جنگی اتفاق نیفتد اما فزون خواهی و طمع ورزی برخی انسان ها برای قدرت طلبی، باعث به خاک و خون کشیدن مردمان بی گناه می شود.

وی افزود: در عین حال که جنگ فی نفسه پدیده ای زشت و منفور است اما از سویی دیگر زیبایی های خاص خود را دارد.

وی جنگ و از بین رفتن انسان ها و به بار آمدن خرابی را زشت، اما دفاع، مقابله و مقاومت را جزو ارزش های زیبایی دانست که در جنگ اتفاق می افتد.

استاندار کردستان گفت: وقوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که با حمله عراق به ایران آغاز شد اگر چه یکی از خونین ترین جنگ های یک قرن اخیر و در عین حال طولانی ترین جنگ بعد از جنگ جهانی اول بود اما زیبایی های این جنگ همین مقاومت مقدس و ارزش هایی بود که جنگ تحمیلی در جامعه ایران به جای گذاشت.

وی افزود: رژیم بعث که آغازگر جنگ تحمیلی بود تنها نیروهای نظامی و مکان های نظامی ایران را هدف قرار نداد بلکه به مردم بی گناه و مکان های مدنی مانند بیمارستان، مساجد و مدارس را مورد حمله قرار داد و کنوانسیون های بین المللی را نقض کرد و به حقوق شهروندان غیرنظامی نیز تعرض کرد.

زاهدی، دفاع سربلندانه مردم در مقابل این جنایت ها و شقاوت ها را جزو زیباترین و زندگی بخش ترین مقوله هایی نام برد که باید در طول تاریخ بعد از جنگ حفظ و به نسل های بعدی منتقل گردد.

وی راه های رسیدن به این هدف را تمرکز بر روی کارها و اقداماتی دانست که زودگذر نباشند و با اثرگذاری دراز مدت احساس خاصی را در طول سال ها و قرون بعد از جنگ به مردم منتقل کند.

زاهدی اظهار کرد: هر ارزشی را که می خواهیم به خوبی ماندگار و به نسل های متمادی منتقل کنیم باید در آن پویایی و تازگی ایجاد کنیم.

و ادامه داد: باید از متوقف شدن و منفعل ماندن این ارزش ها در زمان و مکان های مختلف دوری کنیم و نتیجه این کار، تحلیل ها و برداشت های مثبت و جدید مردم از ارزش هایی است که گاهی ما با عملکردمان آن را در چشم مردم نازیبا جلوه داده ایم.ک/2

533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا