گوناگون

دیپلمات غربی: هیچ کدام از طرفین منعطف نیستند/ نباید به دنبال تمدید ضرب‌العجل بود

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در حالی که هیچگونه اخباری رسمی از طرف مقامات ایرانی و غربی در مذاکرات به بیرون منتشر نمی‌شود، خبرنگاران در فضای مجازی، گمانه‌زنی می‌کنند و گاها به نقل از مقامات آگاه خبرهایی را منعکس می‌کنند.

در همین راستا، لورا روزن خبرنگار آمریکایی حاضر در وین در صفحه توئیتر نوشت: پنجمین دور مذکرات امشب و فردا ادامه خواهد داشت.

وی به نقل یک مقام گروه 1+5 در مذاکرات در رابطه با فضای مذاکرات نوشت: این یک مذاکره است، اما تنها چیزی که در این میان دیده نمی‌شود انعطاف‌پذیری طرفین مذاکره‌کننده است.

این مقام غربی در مورد ماهیت مذاکرات هسته‌ای مدعی شد: باید به توافقی دست پیدا کنیم که به ما این اطمینان را بدهد برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز است.

وی در جمله‌ای که می‌تواند تاویل‌ و تفسیرهای متفاوتی داشته باشد گفت: نمی‌توان درهای پیش رو را بست و پنجره‌ها را باز گذاشت.

این مذاکره‌کننده غربی تاکید کرد: پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما هنوز در مورد بخش مهم مذاکرات به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: حرکت رو به جلو بعد از بحث‌های طولانی بدست می‌آید و پس از آن است که همه چیز به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد.

این مقام آگاه گفت: به نظر من می‌توان براساس برنامه به توافق رسید، اما کارهای زیادی است که باید انجام شود، همه خواهان دست‌یابی به توافق هستند.

این مقام آگاه گفت: طرف‌ها باید ضرب‌الاجل 20 جولای را حفظ کرده و به دنبال تمدید گفتگوها نباشند. چرا که از هم فاصله زیادی دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بدون شک هر دو طرف خواهان رسیدن به توافق هستند، اما به طور اجتناب‌پذیری  باید سطح توقعات خود را نسبت به یکدیگر پایین بیاورند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا