گوناگون

رئيس حزب راست افراطی اتريش: اردوغان به وين سفر نکن!

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ در حالی که قرار است اردوغان برای نشستی انتخاباتی به اتریش سفر کند، رسانه های اتریشی به نقل از هاینتس کریستین استراش اعلام کردند : ما در وین به اردوغان نیازی نداریم. من به زودی
به او خواهم گفت : اردوغان در کشور خود بمان.

اردوغان که هنوز به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ماه اوت ترکیه اعلام نکرده ، قرار است نوزدهم ژوئن به منظور تبلیغات انتخاباتی در برابر ترک های ساکن اتریش به وین، سفر کند.
حدود یکصد هزار ترک در اتریش زندگی می کنند.

ماه گذشته نشست مشابه نخست وزیر ترکیه در آلمان حدود 20 هزار نفر از هواداران وی را بسیج کرده بود. اما حدود 40 نفر از مخالفان اردوغان نیز تجمع کرده بودند که اردوغان را به عنوان فاشیست و ضد دموکراتیک معرفی کردند.

استراش اعلام کرد: در صورتی که اردوغان می خواهد برای سفری دولتی از اتریش دیدار کند، می تواند به طور کامل این کار را بکند. اما او دیدار با سیاسمتداران را در جریان سفر خود به وین، پیش بینی نکرده است.
وی با اعلام این مطلب که اردوغان قصد دارد جامعه ای موازی در اتریش ایجاد کند، افزود  دیدار اردوغان از وین فقط برای مبارزات تبلیغاتی برای اردوغانستان وی است. من این را هشدار دهنده ارزیابی می کنم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا