گوناگون

رئیس جمهور شکارچی که جایزه صلح نوبل را از آن خود کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، تئودور روزولت سیاستمدار جمهوری خواه آمریکا در سال 1884 و پس از آنکه همسرش آلیس روزولت ومادرش هر دو در یک روز بر اثر بیماری و کهولت از دنیا رفتند بدلیل شوک ن اشی از این اتفاق برای مدتی سیاست را کنار گذاشت.

او که از پدرش یک مزرعه بزرگ پرورش دام به ارث برده بود به داکوتا رفت و با سرمایه‌گذاری در این صنعت سعی کرد تا پایان عمر در این مزرعه بماند و دام پرورش دهد، در همین زمان بد که او به راستی به شکار علاقمند شد و پس از مدتی مهارت بالایی در آن کسب کرد.

بر اساس این گزارش، دو سال پس از آنکه روزولت تصمیم گرفته بود به سیاست باز نگردد و پس از آنکه با همسر دومش آشنا شد همزمان به نیویورک و عالم سیاست بازگشت وی در سال 1897 و در دور دوم ریاست جمهوری ویلیام مک کینلی به کابینه او راه یافت و معاونش شد تا اینکه پس از ترور رئیس جمهور قدرت را در دست گرفت، او توانست دو دوره رئیس جمهور آمریکا باقی بماند و در این مدت اولین جایزه نوبل صلح را نیز به دلیل میانجیگری در جنگ روسیه و ژاپن به دست آورد.

گفتنی است، روزولت پس از پایان دوران ریاست جمهوری در سال 1909 بار دیگر به علاقه گذشته خود بازگشت و برای سفری طولانی عازم آفریقا شد.

در این سفر که به همراه پسرش کرمیت بود حیواناتی چون شیر، فیل، کرگدن، بوفالو و گوزن به شکار روزولت درآمده‌اند./گزارش از هراتیان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا