گوناگون

راه‌اندازی سامانه فوریتی شکایت از پلیس

فرمانده نیروی انتظامی از راه‌اندازی تیم‌های ویژه رسیدگی به شکایات مردمی در اسرع وقت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه راه‌اندازی مرکز فوریت‌های 197 (رسیدگی ویژه به شکایات مردمی) گفت: در گذشته مردم می‌توانستند شکایت‌های خود را به سامانه 197 پیامک و یا در تماس با این شماره با مسئولان در میان بگذارند اما رسیدگی به شکایات مردم به صورت فوریتی نبود که بر همین اساس تصمیم گرفته شد که با راه‌اندازی مرکزی دیگر رسیدگی به مشکلات مردمی به صورت شبانه روزی و به صورت فوریتی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در صورت مشاهده مشکلات اعم از توهین، عدم رعایت حقوق، سهل انگاری و … مشکلات و شکایات خود را با بازرسان 197 در میان بگذارند گفت: مردم حتی می‌توانند در صورت دلخواه در محل حضور یابند و از نزدیک شاهد رسیدگی بازرسان باشند.

احمدی مقدم با اشاره به اهمیت آشنایی مردم به حقوق خود گفت: گاها مردم با حضور در کلانتری‌ها با الفاظی همچون جلسه داریم، وقت نماز است، صبحگاه داریم و … مواجه می‌شدند که رسیدگی به امورات مردم را به تعویق می‌انداخت، اما در پی آن هستیم که با راه اندازی این مرکز فوریتی 197، علاوه بر آشنایی مردم به حقوق خود، سیر زمانی رسیدگی به تخلفات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه پلیس نیز می‌تواند با راه اندازی این مرکز از نارسایی‌ها و مشکلات خود آگاه شود، گفت: پلیس سیستمی را راه‌اندازی کرده است که نتیجه رسیدگی به مردم ابلاغ شود.

به گفته احمدی مقدم، این طرح با حضور 42 تیم به صورت پایلوت در تهران اجرایی می‌شود و پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت در هفته ناجا 93 این طرح در کل کشور اجرایی می‌شود.

احمدی مقدم با بیان اینکه این طرح در اصلاح رفتار ماموران نیز بسیار مثمر ثمر است گفت: هنگامی که مردم بدانند که رفتار آنها به بازرسان و مسئولان بالادستی از سوی مردم گزارش داده می‌شود، نسبت به اصلاح رفتار خود اقدام می‌کنند.

وی همچنین در مورد پیامدهای منفی درج برخی اخبار مبنی بر فعالیت قاتلان با اسامی همچون خفاش شب در سایت‌ها و تمهیدات پلیس گفت: گاها افراد و شهروندان بر اساس حس ماجراجویی، شوخی و یا حتی آزار و اذیت دست به چنین اقدامی می‌زنند و در کتاب، روزنامه این مسائل توسط مراکز رسمی کنترل می‌شود اما پلیس چطور می‌تواند از نیت افراد باخبر باشد؟ اما سرعت در رسیدگی می‌تواند موجب بازدارندگی شود.

وی همچنین در مورد اتفاقات اخیر کشور عراق و ادامه داشتن اعزام کاروان‌ها گفت: تا کنون تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است ولی مراقبت‌های اطلاعاتی و مرزی افزایش یافته است اما فعلا به جز سامرا که ایرانیان اخیرا به آن سفر نمی‌کردند مابقی شهرهای مذهبی با مشکل امنیتی روبرو نیست و در صورت تصمیم شورای امنیتی کشور ما نسبت به اجرای آن اقدام خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا