گوناگون

رایزنی وزیر علوم با نمایندگان درباره استیضاح

وزیر علوم از رایزنی با نمایندگان مطرح کننده استیضاح در هفته آینده و اختصاص مقرری برای دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: به همین منظور تلاش جدی داریم که دانشجویان بعد از پشت سر گذاشتن آزمون جامع بتوانند از مقرری مناسبی تا پایان تحصیل برخوردار شوند. به همین منظور کار مشترکی با معاونت علمی ریاست جمهوری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فرجی دانا صبح امروز در حاشیه بازدید از آزمون سراسری سال 93 با حضور در جمع خبرنگاران به برخی سوالات پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص رایزنی نمایندگان مجلس با وی به منظور جلوگیری از استیضاح، گفت: هفته آینده قرار است رایزنی های با نمایندگان مطرح کننده استیضاح صورت می گیرد تا سوء تفاهم های که موجب طرح استیضاح شده، مرتفع و فضای تفاهم ایجاد شود.

وی درباره دلائل نمایندگان برای استیضاحش، اظهار داشت: هنوز متن استیضاح را ندیدم و هفته آینده در جریان قرار می گیرم.

وضعیت دانشجویان ایرانی ساکن در نروژ

فرجی دانا درباره آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی ساکن در نروژ به برخی موارد اشاره کرد و گفت: تغییر رشته عده ای از این دانشجویان مطرح شده بود چون در رشته های خودشان تحریم شده و نمی توانند ادامه تحصیل دهند و اگر نتوانند رشته جدیدی پیدا کنند موضوع بازگشت از نروژ مطرح می شود، به همین منظور سازمان امور دانشجویان در حال تلاش است تا بهترین شرایط ممکن را ایجاد کند.

وزیر علوم افزود: تحریم ناعادلانه ای در حق این دانشجویان اعمال شده و نباید چنین قوانینی باشد.

اقدامهای قانونی برای جلوگیری از بی قانونیها

وی درباره وضعیت بورسیه های غیرقانونی، گفت: اقداماتی برای این بورسیه ها توسط نهادهای نظارتی در دست انجام است و در حال بررسی هستند. هر اقدام قانونی که لازم باشد انجام می دهیم تا جلوی برخی از کارهای غیرقانونی گرفته شود.

اهل فوتبال نیستم

فرجی دانا در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تماشای فوتبال ایران در جام جهانی، اظهار داشت: من اهل فوتبال نیستم و از ابتدای تاریخ علاقه ای به فوتبال نداشتم.

کنکور دکتری حذف نمی شود

وی درباره حذف کنکور دکتری به برخی موارد هم اشاره کرد و گفت: اینکه کنکور دکتری چه وزنی داشته باشد از آن سوالاتی است که باید در صحنه اجرا به آن پاسخ مناسب داد، به عنوان مثال امسال 30 درصد وزن داشت که نتیجه آن را برای سال آینده بررسی می کنیم.

وی تاکید کرد: نمره آزمون یکی از نمراتی است که باید بر اساس آن دانشگاهها برای پذیرش تصمیم بگیرند، به هر حال تمام داوطلبان که نمی توانند در دانشگاه صنعتی شریف یا تهران تحصیل کنند و حتماً باید نوعی غربالگری صورت گیرد و بنا نیست کنکور دکتری حذف شود.

یک خبر خوش از وزیر برای دانشجویان دکتری

وزیر علوم در این گفتگو در پاسخ به پرسش مهر در خصوص اعلام یک خبر، اظهار داشت: وزارت علوم اقدامات متنوعی را برای کیفیت بخشی در حال بررسی است و یکی از این اقدامات حمایت مالی از دانشجویان دکتری در طول تحصیل است. دانشجویان دکتری ما وقتی خود را با دانشجویان دکتری خارج از کشور که با فراغ بال تحصیل می کنند، مقایسه به عمل می آورند از ما انتظار دارند که چنین شرایطی در کشور برایشان فراهم شود.

فرجی دانا، ادامه داد: به همین منظور تلاش جدی داریم که دانشجویان بعد از پشت سر گذاشتن آزمون جامع بتوانند از مقرری مناسبی تا پایان تحصیل برخوردار شوند. به همین منظور کار مشترکی با معاونت علمی ریاست جمهوری در حال انجام است.

به گفته وی، منابع مالی که پیش از این صرف پژوهانه می شد به علاوه منابع مالی که وزارت علوم می تواند از صندوق رفاه دانشجویان دریافت کند به صورت مشترک و به عنوان یک مجموعه برای دانشجویان دکتری اختصاص می یابد؛ البته ملاکهایی در این حمایت لحاظ می شود و دانشجویان بسته به عملکردی که دارند از حمایتهای متفاوتی بهره مند خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا