گوناگون

رزمندگان اسلام با بصیرت در مسیر آزاد سازی خرمشهر گام برداشتند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد باقرزاده بعدازظهر شنبه در جشن بزرگ حماسی استقامت در تالار همایش دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: بصیرت و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی دو عامل مهم و تاثیرگذار در آزاد سازی خرمشهر بود.

وی ادامه داد: همزمان با ورود عراقی ها به کشور، امام راحل فرمان دادند تا مردم برای دفاع از کشور و ناموس خود به جنگ با عراقی‌ها بروند و در این راستا رزمندگان برای بازپس‌گیری خرمشهر، تلاش‌های زیادی انجام دادند اما هر بار با شکست روبرو می‌شدند.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بصیرت مهم‌ترین عاملی بود که رزمندگان را در جریان آزاد سازی خرمشهر به موفقیت رساند و در این زمینه مقام معظم رهبری فرمودند “بصیرت قطب‌نما و نقشه رزمندگان است که با داشتن آن همواره پیروز میدان خواهند بود.”

سردار باقرزاده عنوان کرد: مردم ایران قبل از جنگ تحمیلی زندگی خوبی داشتند اما با ورود عراقی‌ها به کشور اوضاع تغییر کرد و همه باید برای دفاع از این آب و خاک جان فدایی می کردند.

وی با بیان اینکه صدام اعلام  کرده بود که اگر رزمندگان ایرانی بتوانند چند منطقه را از ما بگیرند من خرمشهر را به آنها می‌دهم، اظهار کرد: هنگامی که  صدام این جمله را بیان کرد، کسی تصور پیروزی ایران را نداشت.

جانشین لشکر رزمندگان بیت‌المقدس تصریح کرد: هنگامی که امام خمینی فرماندهی قوای نظامی را به دست گرفتند، با آغاز عملیات‌ها رزمندگان با انگیزه و ایمان به خدا موفق شدند، چند شهر را از عراقی‌ها پس بگیرند و این امر مقدمه ای برای موفقیت های بزرگ این نظام مقدس بود.

سردار باقرزاده تاکید کرد: رزمندگان با کمترین امکانات و اتکا به انگیزه، ایمان به خدا و برنامه‌ریزی توانستند خرمشهر را آزاد کنند و بی تردید اگر جوانان امروز نیز این شاخصه ها را دارا باشند می توانند در مقابله با دشمنان که به شیوه‌های جدید سعی در تأثیرگذاری فرهنگ خود به ایران دارند، بایستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا