گوناگون

رزنده: ايران شرايط بهتري نسبت به ما دارد

 رزنده سرمربي تيم واليبال برزيل در نشست خبري پيش از ديدار با ايران در ليگ جهاني واليبال اظهار داشت: براي اولين بار است که به ايران مي‌آيم، از مهمان‌نوازي ايراني‌ها بسيار ممنونم. فدراسيون واليبال ايران شرايط بسيار خوبي را براي ما تاکنون رقم زده است. اميدوارم در دو باري که در ايران داريم بتوانيم نمايش خوبي داشته باشيم.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: من در اين دو روزي که در ايران بودم متوجه شدم ايراني‌ها علاقه و عشق زيادي به واليبال دارند، حتي در هتل هم برخي ايراني‌ها من را به اسم کوچک مي‌شناختند.

سرمربي تيم واليبال برزيل در مورد تيم واليبال برزيل عنوان کرد: ايران در بحث واليبال پيشرفت‌هاي خوبي داشته و در قرار گرفتن مقابل تيم‌هاي بزرگ به شرايط خوبي رسيده است و مطمئناً در آينده خبرهاي خوبي در مورد واليبال ايران خواهيم شنيد.

رزنده در مورد اينکه شکست بدي در برزيل داشتيد، براي بازي در تهران آيا مشکلات‌تان را برطرف کرده‌ايد يا خير؟ گفت: در پنج روز نمي‌توان تغيير و تحول آنچناني در تيم ايجاد کرد. در تيم ايران هماهنگي بالايي ديدم و ما هم بايد به سطحي برسيم که مقابل ايران بتوانيم نتيجه خوبي بگيريم. ايران در خانه بازي مي‌کند و تماشاگران زيادي دارد بايد به اين نکته هم توجه کنيم. همانطور که گفتم نمي‌توانيم يک دفعه تغيير آنچناني در تيم ايجاد کنيم.

وي در مورد تفاوت برزيل در ليگ جهاني امسال با سال‌هاي گذشته که قدرت بيشتري داشت، عنوان کرد: شايعات زيادي در مورد تيم ما پخش شده است. هر تيمي مشکلات خاص خود را دارد. در مورد شکست و نتيجه نگرفتن مي‌توانيم صدها بهانه بياوريم، اما تيم ما از همان ابتدا از لحاظ روحي آماده نبوده است. در کنار آن مصدوم هم داشتيم. برخي بازيکنان هم که در ليگ بازي مي‌کردند، رشد چنداني نداشتند. اين را هم بايد بپذيريم هر تيمي در يک دوره افت مي‌کند و در دوره ديگر به شرايط آرماني مي‌رسد. ما اين را مي‌پذيريم که ايران در حال حاضر شرايط بهترين نسبت به ما دارد.

سرمربي تيم واليبال برزيل در خصوص اينکه برزيل از سال 1993 به تيم‌هاي آسيايي نباخته است، اما ايران اين طلسم را شکست گفت: در دوره‌اي، ژاپن و کره جنوبي صعود خوبي داشتند، الان هم ايران اين شرايط را پيدا کرده است چون پيشرفت خوبي از لحاظ فني و فيزيکي داشته است. مربي خوبي هم الان مانند کواچ در اين تيم حضور دارد، حالا هم بعد از اين مدت که به آسيايي‌ها باختيم، متأسفم که در زمان من رقم خورد.

رزنده در مورد برگزاري جام جهاني فوتبال در کشور برزيل و اعتراضات مردم اين کشور گفت: ما شرايط سياسي مطلوبي نداشتيم و نداريم، اما الان زماني است که همه بايد حامي تيم فوتبال کشورمان در جام جهاني باشيم. نبايد در حال حاضر اين موضوع را به چشم اشتباهات دولتمردان نگاه کرد، بايد تلاش کنيم تا اتفاق خوبي رقم بخورد و در مورد مسائل ديگر بعداً مي‌توانيم تصميم بگيريم.

ديدار ايران و برزيل در ليگ جهاني واليبال فردا ساعت 21 در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا