گوناگون

رسیدگی به معلولان و جامعه هدف سازمان بهزیستی وظیفه همه است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خسروی ظهر پنجشنبه در بازدید از مرکز توانبخشی و درمان بیماران روانی مزمن آتیه و کارگاه تولیدی حمایتی تلاش سمنان، وجود چنین مراکزی را سبب کاهش دغدغه خانواده های ناتوان در امر نگهداری از این فرزندان دانست.

وی با تاکید بر اینکه باید از تلاش خستگی ناپذیر مجموعه بهزیستی استان در ارائه خدمات به این قشر ضعیف با تمام توان قدردانی کنیم، اظهار کرد: ایمان به خدا به عنوان محرک اصلی در وجود کارکنان بهزیستی موجبات خدمت در این مجموعه را فراهم کرده است.

رسیدگی به معلولان و جامعه هدف بهزیستی، وظیفه همه است

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت که رسیدگی به معلولان و جامعه هدف بهزیستی، وظیفه همه مسئولان و مردم است.

خسروی با بیان اینکه بهزیستی هیچ مددجویی را ناامید باز نمی گرداند افزود: باید کمک کرد روند جمعیتی بیماران روانی در جامعه کاهش یابد.

وی ضمن اشاره به نیاز دارویی مددجویان جامعه در بخش های مختلف، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید و مجلس نهم توجه و حساسیت خاصی به تامین داروی مورد نیاز و اتخاذ راهی مناسب برای رسیدن دارو به دست نیازمند آن هستند.

نیاز به مسکن مطالبه به حق مددجویان بهزیستی است

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیاز به مسکن مددجویان بهزیستی را مطالبه ای به حق دانست و افزود: کمیته امداد واحدهایی برای ارایه دارد که باید در نشستی مشترک و تفاهمی برای در اختیار قرار دادن آنها به مددجویان بهزیستی چاره ای اتخاذ کرد.

خسروی مشکلات بیماران روانی را بزرگتر از دیگر بیماران و مددجویان جامعه برای خانواده ها عنوان کرد و ادامه داد: خانواده های این بیماران نیازمند توجه و رسیدگی ویژه تری هستند و بهزیستی باید بیشتر به فکر این خانواده ها باشد.

وی تلاش کارکنان بهزیستی و مددکاران و پرستاران مراکز خصوصی زیرمجموعه بهزیستی را قابل ستایش دانست و گفت: مددکاران در بخشهای مختلف نهایت تلاش خود را می کنند ولی این مشکلات مددجویان بسیار زیاد است و تلاش مضاعف می طلبد.

ضرورت حفظ کرامت و حرمت انسانی در ارائه خدمت به محرومان

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع بسیار مهمی که در ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی باید مورد توجه قرار گیرد حفظ کرامت و حرمت انسانی است.

خسروی خدمت در بهزيستي را نوعي عبادت دانست و گفت: حل مشكلات معلولان در نزد خداوند متعال اجر اخروي و معنوي عظيمي دارد.

وی افزود: سنت و روش پيامبران و ائمه معصومين كمك به نيازمندان و خدمت به محرومان بوده است.

ضرورت تعامل کمیته امداد برای تامین نیاز مسکن مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در این بازدید با بیان اینکه با وجود ساخت و تحویل تعداد زیادی مسکن از سوی بهزیستی، هنوز مددجوی پشت نوبتی برای دریافت مسکن در این استان وجود دارد، خواستار تعامل اداره کل کمیته امداد برای تامین نیاز مسکن مددجویان بهزیستی شد.

حجت الاسلام علی پهلوان اظهار داشت: مشکلات مددجویان بسیار زیاد است و کمک بهزیستی قطره ای در حد توانش و برای خانواده های مددجویان تنها در حکم همدردی است.

150 مددجوی بیمار روانی مزمن تحت پوشش مرکز آتیه سمنان

مدیر مرکز توانبخشی و درمان بیماران روانی مزمن آتیه سمنان نیز با اشاره به اشتغالزایی این مرکز برای 50 مددجو، گفت: این مددجویان با دریافت آموزش در رشته های جوراب بافی، خیاطی مردانه، پرورش قارچ، پرورش گل، کامل کردن اسباب بازی برای اشتغال توانمند می شوند.

حمید اقبالی با اشاره به پوشش 150 مددجوی بیمار روانی مزمن در مرکز آتیه سمنان، افزود: 50 مددجو دریافت کننده خدمات ویزیت در منزل، 50 مددجو دریافت کننده خدمات روزانه و 50 نفر نیز آموزش های مربوط به اشتغال در این مرکز دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: 80 نفر با داشتن پرونده مددکاری در این مرکز، خدمات مددکاری دریافت می کنند.

کمک مالی به همه مددجویان این مرکز، تخصیص اعتبار برای رفت و آمد مددجویان روانی مزمن، کمک به تامین داروی مددجویان و … از جمله موارد مورد بررسی در این بازدید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا