گوناگون

رفع تصرفات اراضی دولتی با جدیت دنبال می شود

81194541 5749593

به گزارش ایرنا، خداداد مقبلی روز دوشنبه در جمع روسای ادارات راه و شهرسازی استان کرمان گفت: برخی افراد سودجو اقدام به تصرف اراضی دولتی می کنند و از فروش این اموال میلیارد ها تومان به جیب می زنند.

وی تصریح کرد: املاک دولتی متعلق به ملت و جزو سرمایه های ملی می باشد که حفظ این اموال وظیفه قانونی این اداره کل است.

مقبلی ادامه داد: باید اموال و املاک دولتی که از لحاظ اداری در چارچوب کار ما تعریف شده را با دقت پیگیری کنیم تا بتوانیم آن ها را حفظ نماییم.

وی خاطرنشان کرد: این کار پر دردسر، وقت گیر و پر مشغله است و نیاز به پیگیری های حقوقی دارد، تا بتوانیم بخشی از املاک تصرف شده را به دولت برگردانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: اگر املاک دولتی را رفع تصرف کنیم افراد دیگر به زمین های دولت طمع نمی کنند.

وی خطاب به روسای ادارات راه و شهرسازی استان گفت: در اجرای احکام برای برگرداندن املاک ملی به دولت، قاطع برخورد کنید و در این راه مسوولان حقوقی خود را پشتیبانی و حمایت کنید تا کار به نتیجه برسد.

مقبلی خاطرنشان کرد: با سازمان ملی زمین و مسکن هماهنگی کرده ایم تا اگر در زمینه تامین کارشناس حقوقی مشکلی وجود دارد آن را برطرف کنیم.

وی با اشاره به این که حفظ اموال دولت از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: برخی زمین خواران خود را وارث زمین و املاک دولت می دانند، حال آنکه زمین برای تحقق اهداف دولت و هدف دولت تامین رفاه و آسایش ملت است.

مقبلی با اشاره به این که در بعضی از شهرستان ها هنوز مطالعات جامع تفضیلی انجام نشده است، افزود: از طریق معاونت معماری شهرسازی پی گیری کنید اگر مشاور طرح تفضیلی در شهرستان حوزه شما انتخاب و یا مطالعات این طرح انجام نشده است، کار مطالعات و تهیه نقشه حتما انجام بشود چرا که طرح تفضیلی محدوده و حریم شهر را مشخص می کند.

مساحت استان کرمان حدود 180726 کیلومتر مربع است که از ابتدی سال جاری تا کنون حدود 36 هکتار از اراضی دولتی تصرف شده آزاد شد و به گفته مسوولان امر نزدیک به 50 هکتار نیز در آینده آزاد سازی می شود.ک/2

7444/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا