گوناگون

رفع تصرف 1800 هکتار از اراضی شهر جاسک/پرونده تخلف دو تیم فوتبال هرمزگان در دادگاه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نصوری صبح پنجشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل بازرسی استان برگزار شد، بیان داشت: با حمایت های دادگستری هرمزگان و هماهنگی شورای عالی نظارت بر اراضی دولتی 1800 هکتار از اراضی تحت تصرف در شهر جاسک آغاز سازی شد. افرادی که اقدام به تصرف کرده بودند حتی مجوزهای آبل و برق هم برای این اراضی گرفته بودند که با اقدام به موقع تشکیل پرونده و افراد خاطی به مقامات قضایی ارجاع دادهشد.

وی عنوان کرد: 30 پرونده تخلف و زمین خواری در شهرستان جاسک تشکیل شده و مراحل پیگیری در حال انجام است.

نصوری در مورد تخلفات دو باشگاه فوتبال استان هرمزگان عنوان کرد: دو پرونده تخلف در مورد تیم های ورزشی فوتبال استان هرمزگان در سه مرجع دادسرای تهران، بندرعباس و دیوان محاسبات تشکیل و در حال پیگیری است. تخلفات مطرح شده پیرامون تخطی از فرآیند پیش بینی شده از نوع قراردادهای فی مابین دست اندرکاران باشگاه های ورزشی با ورزشکاران است.

این مسئول بیان کرد: در سال جاری 22 برنامه بازرسی پیش بینی شده که در قالب برنامه های بازرسی استانی و سراسری است که با دستگاه‌های ظی ربط حول محورهای مشخصی با ابلاغ احکام معینی به دستگاه‌های اجرایی اعلام می کنیم و در مدت زمان مشخص و به طور کاملا شفاف این بازرسی ها انجام می دهیم.

سرپرست اداره کل بازرسی هرمزگان تصریح کرد: در سال92، 221فقره بازرسی برنامه ای، موردی و بازدید از پروژه بوده است و در سه ماه سال جاری 27 فقره بازرسی صورت گرفته که شش فقره برنامه ای پیش بینی شده بوده و 69 فقره برنامه ای بازدید موردی بوده است. این نظارت ها در ازای شکایت ها، اعلامیه ها که از طریق مردم به ما میرسد انجام می شود.

نصوری خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت بر معاملات دولتی و مزایده ها طی سال گذشته  70 فقره مزایده انجام شد که بر 66 فقره نظارت شد. این نظارت ها در سه ماه اول سال جاری از 25 فقره اعلام شده 24 فقره یعنی حدود 99 درصد نظارت انجام گرفته است. در این زمینه همکاران ما در موقع مناقصات به عنوان ناظر حضور پیدا می کنند و در صورت تخطی تذکر شفاهی یا کتبی و ارائه آن به دستگاه های مربوطهتخلف صورت گرفته شده را اعلام می کنند.

وی ادامه داد: مناقصات دولتی طی سال گذشته 998 فقره بود که از این تعداد 962 مناقصه به حجم 900 میلیارد تومان در حوزه شرکت ها و دستگاه های دولتی در سطح استان نظارت کردیم که از این رقم در سال 92، 32 مورد مناقصه به حجم یک صد و 83 میلیارد تومان لغو شده است و این میزان در سه ماه سال جاری 262 فقره مناقصات بوده که حدود 257 فقره نظارت شده و پنج فقره آن لغو شده است.

به گفته وی، یکی دیگر از فعالیت های این سازمان ایجاد دبیرخانه دستگاه نظارتی توسط پنج دستگاه نظارتی از جمله اداره کل اطلاعات و بازرسی، دیوان محاسبات، معاونت برنامه ریزی استانداری شورای نظارتی است که با هماهنگی لازم اتفاقی که در دستگاه ها می افتد را رصد می کنیم. در حال حاضر 13 پرونده در مرجع قضایی در حال پیگیری است و درصورت ارائه حکم اطلاعات مربوطه را گزارش می دهیم.

سرپرست اداره کل بازرسی هرمزگان تصریح کرد: ما مکلف به پیگیری کلیه مطالباتی که سبب تضیع حقوق هر یک از شهروندان استانی تا وصول نتیجه به طور شفاف و روشن هستیم و در دستگاه های اجرایی موکلف به بازرسی، فاقد از هرگونه سلیقه‌ی چه سیاسی و چه اجتماعی هستیم.

نصوری در پایان در خصوص اراضی فرودگاه قشم و اراضی درگهان گفت: در این خصوص پرونده هایی تشکیل و به مراجع قضایی برای صدور حکم ارجاع شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا