گوناگون

رقابت با هم تیمی‌هایم سخت‌تر از نفر اول بود/ مدال تیمی‌ را نادیده می‌گیرند

علی پاکدامن در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه دیدارهای انفرادی مسابقات قهرمانی آسیا در سطح بسیاری بالایی برگزار شد، اظهارداشت: نماینده کره‌جنوبی که قهرمانی المپیک و نمانیده چین که قهرمانی جهان را در اختیار دارند همراه با نمایندگان ژاپن و قزاقستان از قدرت‌های همیشگی مسابقات شمشیربازی هستند که اینبار هم برای حفظ رنکینگ جهانی خود با تمام قدرت در مسابقات شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: اینکه توانستم در میان این بازیکنان صاحب مدال برنز شوم نشان دهنده چگونگی عملکردم در مسابقات است به خصوص اینکه برای دستیابی به این مدال، “کیم” از چین که عنوان قهرمانی جهان و رده نخست رنکینگ جهانی را در اختیار داشت را هم شکست دادم. به طور حتم این شکست باعث خراب شدن جایگاه “کیم” در رنکینگ جهانی خواهد شد و قطعا او نزول خواهد کرد.

شمشیرباز اسلحه سابر ایران در مورد دیدارهای بخش تیمی هم با بیان اینکه به نسبت خوب بودیم، خاطرنشان کرد: دیدارهای این بخش هم سطح خیلی بالایی داشت. ژاپنی‌ها که سرمربی پیشین و گرانقیمت کره‌جنوبی را در اختیار دارند، با قدرت بالایی در مسابقات شرکت کردند. این سرمربی از سال 2012 و بعد از اینکه کره‌جنوبی را قهرمان المپیک کرد به کادر فنی ژاپن پیوست. ژاپنی‌ها طی این دو سال با این مربی تمرینات مداومی در اروپا داشتند. ما در مصاف با ژاپن خیلی خوب بودیم اما در نهایت به خاطر ناداوری و با یک ضربه اختلاف باختیم و سوم شدیم.

پاکدامن در مورد عنوان سومی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر و اینکه در رده‌بندی فدراسیون جهانی جایگاه چهارم از آن این تیم شده نیز توضیح داد. وی در این زمینه به مهر گفت: در تمام مسابقات قهرمانی جهان، آسیا و اروپا و حتی مسابقات گرندپری دو تیمی که به فینال نمی‌روند به طور مشترک سوم می‌شوند و مدال برنز را می‌گیرند اما برای تعیین جایگاه سوم و چهارمی در رده‌بندی نهایی تیم‌ها و اینکه امتیاز تیم سوم و چهارم هم دقیقا مشخص شود، بین دو تیم سوم مشترک یک دیدار برگزار می‌شود.

این شمشیرباز ملی‌پوش ادامه داد: در این دیدار ما 45 بر 43 به چین باختیم و در رده‌بندی نهایی تیم‌های شرکت کننده در جایگاه چهارم قرار گرفتیم اما این موضوع روی عنوان سوم مشترک ما در بخش تیمی هیچ تاثیری نداشت کمااینکه مدال برنز این بخش را هم گرفتیم و با آن به کشور بازگشتیم. نمی‌دانم چرا برخی قصد تخریب شمشیربازی و زیر سوال بردن عملکرد ما را دارند.

ملی‌پوش اسلحه سابر که در دیدارهای انفرادی هم تیمی‌های خود یعنی فرزاد باهر ارسباران و محمد رهبری را در جدول 32 و 16 نفره شکست داد، در این مورد اظهارداشت: این قسمت تلخ ماجرا بود. به هر حال در رقابت من با هر یک از این دو نفر فقط یکی باید پیروز می‌شد و بالا می‌آمد در حالیکه انصافا همه آماده بودیم. فرزاد یک بازیکن تکنیکی و محمد هم یک بازیکن قدرتی است. رقابت با این دو نفر از دیدار با “کیم” چینی سخت‌تر بود. در هر صورت خوشحالم که بعد از شکست دادن هم تیمی‌هایم مدال هم گرفتم در غیر این صورت احساس می‌کردم که مدیون آنها هستم. شاید اگر مدال نمی‌گرفتم می‌گفتند فقط ما را شکست داد و هیچ مدالی نگرفت.

علی پاکدامن در پایان گفت که خود را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌کند که هفته آینده در کازان روسیه آغاز می‌شود.

به گزارش مهر، مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا دوشنبه در کره‌جنوبی به پایان رسید. در جریان این رقابت‌ها و در اسلحه سابر علی پاکدامن صاحب دو مدال برنز انفرادی و تیمی شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا