گوناگون

رقابت کاراته کای قمی برای کسب اولین مدال از مسابقات جهانی دانشجویان

به گزارش خبرنگار مهر، این چهره ارزشمند کاراته استان قم امیر مهدی زاده است که در سال های اخیر همواره بر روی سکوهای اول تا سوم مسابقات داخلی و برون مرزی اعم از آسیایی، جهانی و بین المللی قرار داشته و اکنون یکی از آماده ترین کاراته کاهای ایران به شمار می رود.

مهدی زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم هم اکنون بهترین کاراته کای ایران محسوب می شود زیرا در رقابت های سوپر لیگ کاراته مردان باشگاه های کشور توانست بر اساس رای کارشناسان این رشته ورزشی این عنوان ارزشمند را برای خود به دست بیاورد.

اکنون مهدی زاده در آستانه اعزام به چند رویداد بین المللی، آسیایی و جهانی قرار دارد، رخدادهایی که مهمترین آنها مسابقات کاراته بازی های پاراآسیایی مالزی، پیکارهای کاراته قهرمانی دانشجویان جهان و همچنین رقابت های کاراته قهرمانی مردان جهان در سال 2014 است.

مهدی زاده در اولین میدان خارجی باید کمتر از سه هفته دیگر در پیکارهای کاراته قهرمانی دانشجویان جهان به میدان برود به همین خاطر این کاراته کای توانمند قمی ابتدا در پیکارهای انتخابی تیم ملی دانشجویان حضور یافت و با اقتدار توانست حریفان خود را شکست بدهد.

ترکیب تیم منتخب دانشجویان کشورمان با حضور ملی پوشان حاضر در اردوی این تیم در حالی بسته شد که مهدی زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم عضو این تیم شده و با حضور در مسابقات جهانی می تواند برای کسب اولین مدال خود از مسابقات جهانی دانشجویان تلاش کند.

این در حالی است که رقابت های انتخابی تیم ملی کاراته دانشجویان کشورمان در سطح فنی بالایی برگزار شد و اردونشینان تیم ملی نیز از جمله امیر مهدی زاده که تمرینات خود را برای حضور در بازی های آسیایی آغاز کرده اند در این مسابقات شرکت کرده و موفق شدند به ترکیب این تیم راه پیدا کنند.

به همین دلیل از نگاه کارشناسان تیم بسیار خوبی برای حضور در مسابقات دانشجویان انتخاب شده و این نفرات به دلیل اینکه از اردونشینان هستند می توانند در اردوی تیم ملی تمرینات را ادامه داده و برای حضور در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان آماده شوند.

در راه آماده سازی تیم ملی نیز مسابقات دانشجویان جهان می تواند یک میدان بسیار خوب برای ملی پوشان و ستاره کاراته استان قم باشد، ضمن اینکه کادر فنی تیم ملی کاراته اعزامی به رقابت های جهانی آلمان و بازی های آسیایی اینچئون قصد دارند تیم ملی را به مسابقات کاراته وان در اندونزی اعزام کنند تا آنها نیز یک میدان خوب و مهم بین المللی را تجربه کنند.

این در حالی است که مسابقات بین المللی کاراته وان در کشور اندونزی تقریبا همزمان با رقابت های جهانی دانشجویان برگزار می شود ولی مهدی زاده راهی این رقابت ها نمی شود و در پیکارهای دانشجویان جهان حضور می یابد تا بخت خود را برای کسب اولین مدال جهانی خود در سال 1393 بیازماید.
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا