گوناگون

روز شمار هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در البرز آغاز شد

حامد زارع در گفتگو با مهر در این باره گفت: هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایایی طبیعی از 19 مهرماه به مدت یک هفته آغاز می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: نخستین روز این هفته به نام مدیریت بحران، اقتصاد، فرهنگ پیشگیری وآمادگی نام گذاری شده است و مانور امداد و نجات جاده ای در شهرستان ساوجبلاغ و مانور امداد و نجات در آتش سوزی در شهرستان نظرآباد در تاریخ 19/7/93 برگزار می شود.

زارع خاطرنشان کرد: روز دوم این هفته مانور فرضی زلزله در شهرستان اشتهارد در تاریخ 20 مهرماه برگزار می شود.

مدیر اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر البرز ادامه داد: چهارمین روز از هفته کاهش بلایای طبیعی به موضوع مدیریت بحران، فناوری های اطلاع رسانی و کاهش خسارات در آثار بلایای طبیعی اختصاص دارد و مانورامداد و نجات کوهستان و سیلاب در شهرستان طالقان و مانورنجات ازارتفاع در محور کرج – چالوس در تاریخ 22 مهرماه برگزار می شود.

زارع بیان کرد: در پنجمین روز نقش مدیریت بحران در همسوئی با سیاستهای جهانی کاهش خطر پذیری اجرا می شود و مانوراطفاء حریق درساختمان های بلند شهرستان فردیس، در تاریخ 23 مهرماه اجرا می شود.

زارع افزایش و گسترش آموزش و آگاهی مسئولان و مردم در پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه را از سیاست های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه خواند و تصریح کرد: برنامه های ششمین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی به نقش مدیریت بحران در پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی در خانواده ها از طریق آموزش همگانی توسط این جمعیت و سایر ارگان ها در سطح شهر و مکان های عمومی اختصاص دارد. لازم بذکر است توزیع بیش از 20هزار بروشور ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی، در سطح شهر برای شهروندان از دیگر برنامه های این جمعیت در روز ششم است.

وی در پایان افزود: هفتمین روز هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی به مدیریت بحران، در سازمانهای مردم نهاد و تشکل های مذهبی اختصاص یافته است که در این روز دستگاه های مربوط به مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه با حضور در نماز سیاسی و عبادی جمعه، وحدت و اقتدار و همبستگی را نیز تمرین می کنند.

برگزاری مانور دور میزی رانش زمین در منطقه کلاک و حصار، دیدار مسئولین جمعیت هلال احمر استان البرز با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان البرز و برپایی مراسم تجلیل از اعضاء برتر جمعیت هلال احمر این استان از دیگر برنامه های این جمعیت در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا