گوناگون

روسیه امنیت ما را تهدید می کند/ استقرار نظامیان ناتو در شرق اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، “آندرس فوگ راسموسن” دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت روسیه امنیت و ثبات تمام اروپا و آنسوی اقیانوس اطلس را تهدید می کند. وی امروز در دیدار وزیران دفاع 28 کشور عضو ناتو در بروکسل با بیان این مطلب از بررسی استقرار نظامیان ناتو در اعضای اروپای شرقی این پیمان در ماه سپتامبر خبر داد.

به گفته وی اقدامات روسیه به شکلی غیرمسئولانه و غیرقانونی یک اروپای متحد، آزاد و صلح طلب را به چالش می کشد. راسموسن بر لزوم توجه اعضای ناتو به پیامدهای کوتاه و بلند مدت این اقدامات بر این پیمان نظامی تاکید کرد.

دبیرکل ناتو ضمن ابراز خرسندی از کمک یک میلیارد دلاری آمریکا برای تقویت حضور نظامیان ناتو در شرق اروپا اظهار داشت: ما از نقش پیشروانه آمریکا در انجام چنین اقدامات امنیتی استقبال می کنیم.

بر این اساس ناتو در حال بررسی طرح های دفاعی خود از جمله استقرار نیروهای بیشتر در شرق اروپا است. قرار است تصمیم نهایی در این خصوص، طی نشست سران کشورهای عضو ناتو که اوایل سپتامبر در نیوپورت انگلیس برگزار می شود، اتخاذ شود.

این در حالی است که در پی جدا شدن شبه جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه، برخی اعضای ناتو در شرق اروپا از جمله لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی خواستار استقرار نظامیان ناتو در مرزهای خود با روسیه برای جلوگیری از تکرار این واقعه در کشورهای خود شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا