گوناگون

رومینگ ملی هزینه مردم و اپراتورها را کاهش می‌دهد/ دفاع واعظی از اقداماتش در شبکه ملی اطلاعات

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در
خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان
در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در
مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در
قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

2343180 341



رومینگ ملی هزینه مردم و اپراتورها را کاهش می‌دهد
خبرگزاری تسنیم/ وزیر ارتباطات گفت طرح استفاده متقابل اپراتورها از ظرفیت شبکه یکدیگر (رومینگ ملی) صرفه جویی در هزینه اپراتورهای تلفن همراه و مردم را در بردارد. محمود واعظی در مراسم افتتاح فاز اول طرح استفاده متقابل از شبکه‌های تلفن همراه و اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی گفت: طرح استفاده متقابل اپراتورها از ظرفیت شبکه یکدیگر (رومینگ ملی) صرفه جویی در هزینه اپراتورهای تلفن همراه و مردم را در بردارد.

وزیر ارتباطات افزود: امروزه در بسیاری از کشورها رقابت منصفانه‌ای در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه بهتر خدمات و سرویس‌ها وجود دارد. وی ادامه داد: ما به عنوان خدمت‌گذاران مردم وظیفه خودمان می‌دانیم که مسئولیت‌مان را به نحوه احسنت انجام داده و خدمات خوبی در حوزه ICT ارائه دهیم.

واعظی گفت: در این مقطع تاریخی با توجه به رشد چشمگیری که در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا شاهد هستیم، نیاز به هوشمندی و آگاهی بیشتری در کشور داریم تا تحولات در دنیای فناوری اطلاعات را مطابق با تغییرات جهانی پیش ببریم.

وی در ارتباط با اعطای نخستین پروانه رادیو ترانک عمومی تصریح کرد: استفاده بهینه از طیف رادیویی و صرفه‌جویی اقتصادی برای بهره‌برداران طیف رادیویی یکی از الزامات این پروانه بوده و از سوی دیگر فرکانس در بسیاری از کشورهای دنیا در حال اشباع شدن است و در این راه نیازمند این هستیم که با داشتن فرکانس دائمی نیازهای مقطعی خود را برآورده کنیم. واعظی گفت: با اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی، می‌توانیم در بخش‌های مختلف از آن استفاده کنیم.

وی در ارتباط با آغاز مرحله اول طرح رومینگ ملی نیز بیان داشت: در مرحله اول که اصول آن اسفند ماه سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات تنظیم شد مقرر گردید اپراتورهای غالب که 25 درصد بازار را در اختیار دارند به اپراتور غیر غالب خدمات رومینگ دهند.

2343184 139

در این مرحله رومینگ  اپراتور رایتل با دو اپراتور همراه اول و ایرانسل محقق می‌شود و در واقع در مرحله اول این طرح، مشترکان اپراتور سوم “رایتل” از این طرح بهره‌مند می‌شود و تا یک ماه آینده مشترکان اپراتورهای اول و دوم نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. وی گفت: در واقع این کار مقدمه‌ای است برای هدفی بزرگتر که راه‌اندازی نسل سوم برای تمامی اپراتورهای مخابراتی است.

واعظی با تاکید بر ضرورت همدلی و همکاری بین اپراتورها ادامه داد: ممکن است در کوتاه مدت با اجرای چنین طرح‌هایی، سود مالی یک اپراتور کاهش یابد اما اپراتورها در بلند مدت با افزایش کیفیت و تعرفه کمتر می‌توانند سود بالایی را کسب کنند.

وی در خصوص ورود به نسل سوم و چهارم شبکه‌های مخابراتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در نیمه دوم سال 93 سایر اپراتورها را به نسل‌های بالاتر ارتقاء دهیم چرا که نیازمند آن هستیم که به تعهدات خود در این زمینه جامع عمل بپوشانیم. وی به اصل رفاقت و همکاری بین اپراتورها تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات توسعه اقتصادی کشور را در پی دارد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: این ابلاغیه تنها مختص بخش دولتی نبوده و مردم و بخش خصوصی نیز در اداره کشور بایستی با توجه به این ابلاغیه عمل کنند و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با همکاری همه بخش‌های دولتی و خصوصی و مشارکت مردم امکان پذیر است.

​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه نرم افزارهای کاربردی داخلی در کشور را یک الزام دانست و از اپراتورهای تلفن همراه خواست که با حمایت پژوهشگران، دانشگاهیان و متخصصان داخلی به تولید محصولاتی که میزبانی آنها در داخل کشور انجام می‌گیرد، کمک کنند.


اجرای فاز دوم رومینگ ملی بین همراه اول و ایرانسل تا ۲۰ روز آینده
خبرگزاری تسنیم/ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در مراسم افتتاح رومینگ ملی گفت: فرهنگ گفتمان موجود در حوزه ICT زمینه ساز پیشبرد اهداف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. علی‌اصغر عمیدیان اعلام کرد: امروز شاهد تحقق اموری هستیم که از لوازم تحول در ICT است.
وی با بیان این که مهمترین بحث فعلی استراتژی باند پهن است، گفت: اخیرا با توجه به دیدگاه دولت تدبیر و امید، کمیسیون تنظیم مقررات به اصلاح دو مصوبه سال 90 مربوط به استفاده متقابل از شبکه پرداخته که بر اساس آن اپراتورهای سیار موظف شدند خدمات رومینگ ملی را بر حسب درخواست اپراتور دیگر در اختیار آن قرار دهند.

وی با اشاره به بازنگری مصوبه 186در اسفند 92، افزود: به این ترتیب اپراتورهای سیار غالب ملزم شدند خدمات رومینگ ملی را بر حسب درخواست اپراتور سیار غیرغالب در اختیار آنها قرار دهند.
عمیدیان گفت: در این طرح مشترکان سیم کارت رایتل در نقاط فاقد پوشش می توانند از سرویس های صوت (voice)، پیامک (sms) و GPRS(خدمات نسل دوم )، شبکه همراه اول و ایرانسل استفاده کنند.
وی در خصوص آخرین مصوبه رومینگ ملی هم گفت: قرار شد اپراتورهای غالب به غیر غالب اجازه رومینگ داده و همچنین بین خود هم رومینگ برقرار کنند که در فاز دوم که ظرف بیست روز آینده نهایی می شود، این اتفاق رخ خواهد داد.

2343286 206

معاون وزیر ارتباطات گفت: طی چند ساعتی که این سرویس راه اندازی شده، 8 هزار مشترک رایتل از خدمات اپراتور اول و 5 هزار نفر به ایرانسل رومینگ شده اند. وی ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از فاز نخست رومینگ ملی تعداد مشترکان استفاده کننده از این خدمت افزایش یابد.
دکتر عمیدیان در خصوص اعطای نخستین پروانه رادیو ترانک عمومی در کشور نیز با اشاره به اینکه طیف فرکانس از منابع ملی است و مدیریت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی به منظور استفاده بهینه از فضای فرکانسی محدود و مورد نیاز امور خدماتی، امدادی و شغلی صورت می گیرد.
معاون وزیر ارتباطات افزود: به دلیل اشباع شدن فضای فرکانسی کشور به ویژه در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی صدور مجوز برای تاسیس شبکه های رادیوی اختصاصی بیشتر یا توسعه شبکه های موجود در باندهای فرکانسی UHF-VHF تقریبا غیر ممکن شده و تعداد بسیار زیاد پروانه های رادیویی اختصاصی صادر شده در این زمینه ، تامین فضای فرکانسی عاری از تداخل و نظارت بر پروانه های رادیویی را دچار مشکل کرده است.

وی گفت: تقاضاهای بسیاری برای تاسیس شبکه‌های رادیوئی اختصاصی خدماتی، امدادی و شغلی به رگولاتوری هست که این سازمان به دلیل اشباع فضای فرکانسی، امکان صدور پروانه رادیوئی در این حوزه را ندارد.
عمیدیان تصریح کرد: از آن جا که بسیاری از متقاضیان برای مدت محدود نیازمند برخورداری از ارتباطات رادیویی هستند در حالی که فرایند اداری صدور پروانه های رادیویی اختصاصی زمان بر است بررسی های فنی نشان داد، تنها راه حل عملی پیشگیری از این وضعیت، استفاده از فناوری رادیو ترانک و ایجاد اپراتور ارائه کننده خدمات رادیو ترانک عمومی است. بر همین اساس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در اردیبهشت سال 1390،” اصول حاکم بر ایجاد و بهره داری از شبکه های رادیو ترانک عمومی” را تصویب کرد.
  وی با اشاره به اعطای نخستین پروانه رادیو ترانک عمومی گفت: پس از انتشار فراخوان و برگزاری مزایده، اولین پروانه رادیو ترانک عمومی در خرداد 1393 از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه متشکل از شرکت های داده گستر عصر نوین، ارتباطات جامع نوین، رایانه دانش گلستان و سفیر فناوری شرق اعطا می شود.


دفاع واعظی از اقداماتش در شبکه ملی اطلاعات/ گزارشمان را به شورا ارائه می‌دهیم
خبرگزاری مهر/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات روز گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر کم کاری این وزارتخانه در اجرای شبکه ملی اطلاعات از اقدامات انجام شده در این خصوص دفاع کرد. محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح رومینگ ملی گفت: مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات آماده است و هر زمان که در اولویت شورای عالی فضای مجازی قرار گیرد این برنامه ارائه خواهد شد. وی گفت: اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر کم کاری وزارت ارتباطات در پروژه شبکه ملی نشان دهنده بی اطلاعی ایشان است.

2343288 433

واعظی با تاکید بر اینکه ایشان آشنایی در این زمینه ندارند، خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی در زمینه شبکه ملی اطلاعات سیاستگذاری انجام داده و بر اساس آن وزارت ارتباطات برنامه ریزی گسترده ای برای اجرای این پروژه انجام داده و کارمان در حال انجام است. وزیر ارتباطات با بیان اینکه این وزارتخانه برای شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 94 برنامه دارد، تصریح کرد: گزارش فعالیتمان را به شورای عالی فضای مجازی ارائه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر تاخیر چهارماهه وزارت ارتباطات در ارائه برنامه زمانبندی به مرکز ملی فضای مجازی گفت: برنامه زمانبندی و مدل مفهومی آماده است اما این موضوع تاکنون در اولویت برنامه های شورای عالی فضای مجازی برای ارائه از سوی وزارت ارتباطات نبوده است. واعظی با اشاره به اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر تعلل این وزارتخانه برای اجرای پروژه شبکه ملی گفت: این اظهارات زیبنده ایشان نیست و باید این مباحث را با همکاران من پیگیری کنند.

وی در پاسخ به نگرانی اعضای شورای فضای مجازی در خصوص عدم اجرای شبکه ملی اطلاعات گفت: انتقادی به وزارت ارتباطات در شورا مطرح نشده و تنها یکی از اعضا در این باره سئوالی داشتند که به آن پاسخ داده شد.


وی با بیان اینکه بازیهای رایانه ای به رغم قدمت در دنیا، صنعتی نوپا در
ایران است و استعدادهای درخشانی در این حوزه وجود دارد که اگر مورد اهمیت
قرار گیرند می توان تولیدات فاخری در این زمینه داشت، به رویکرد دولت
یازدهم در حوزه بازیهای رایانه ای اشاره کرد و گفت: سیاست کلی در دولت مبنی
بر واسپاری امور به بخش خصوصی وجود دارد ، شیوه ای  که در دنیا به آن عمل
می شود؛ براین اساس دولت به نقش حاکمیتی خود در حوزه حمایت، نظارت و هدایت
در عرصه فرهنگی قائل است و باید حتما انجام شود؛ اینکه خود دولت به عنوان
تولید کننده عمل کند، قابل قبول نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رویکرد خصوصی سازی امور در حوزه فرهنگ و
کاهش تصدی گری دولت در این بخش اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی می تواند با
این روند نقش فعال و پررنگی را در این عرصه و در قالب فرآیند منظور ایفا
کند.

2343291 968

جنتی همچنین به وظایف و نقش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در حوزه بازی
اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت های این بنیاد به رغم اینکه کمتر تبلیغ شده
اما از جایگاه قابل قبولی در حوزه اعطای مجوز به بازیهای خارجی که قابلیت
نشر و توزیع را دارند، برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شیوه حمایت از تولید بازی های ایرانی اشاره
کرد و توضیح داد: تاکنون تولید بازی به این شکل بود که بنیاد بازیهای
رایانه ای به منظور اینکه اطمینانی در تولید کنندگان برای فعالیت بوجود آید
مشارکت در تولید می کرده که در این روند با توجه به رویکرد دولت تجدیدنظر
صورت می گیرد.

جنتی به ضرورت غنی سازی اوقات فراغت از طریق بازیهای رایانه ای در فصل
تابستان اشاره کرد و ادامه داد: برای تابستان یک مجموعه تولیدات ارایه شده و
تعدادی نیز در فرآیند تولید قرار دارد که با عرضه آن می توان در این زمینه
ایفای نقش کرد.

وی کسب درامد از طریق اعطای مجوز و هولوگرام و تجاری سازی گیم را از
راهکارهای ایجاد منابع درامدی برای بنیاد ملی بازیهای رایانه ای نام برد و
گفت: بنیاد از این طریق می تواند وابستگی خود به بودجه های دولتی را کم
کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به ضرورت محدود سازی ورود بی رویه
بازیهای خارجی به کشور اشاره کرد و افزود: برای ایجاد رونق در عرضه بازیهای
داخلی باید در مرحله نخست درامدزایی برای تولید کننده ایرانی ایجاد و
بازار را در اختیار گرفت.


3 هفته است به دلیل گران شدن نرخ مکالمات تحت فشارم/ همراه اول تجدید نظر کند
مهر/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از افزایش نرخ مکالمات سیم کارتهای همراه اول گفت: 3 هفته است به خاطر افزایش قیمت مکالمات همراه اول از سوی وزرا و مسئولان تحت فشارم. موضوع افزایش تعرفه مکالمات تلفن همراه اپراتور اول و انتقاد وزیر ارتباطات از این تصمیم و نیز دفاع مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از افزایش نرخ های موبایل از جمله حاشیه های مراسم افتتاح طرح رومینگ بود.

امروز و در حاشیه افتتاح رسمی طرح رومینگ ملی، محمود واعظی از اقدام همراه اول در افزایش نرخ مکالمات موبایل انتقاد کرد و گفت: 3 هفته است به خاطر افزایش قیمت همراه اول تحت فشارم و مرتب وزرای دیگر از من می پرسند چرا قبوض خانوده مان یک مرتبه 35 درصد افزایش داشته است.

این اظهارات در حالی بیان شد که وزیر ارتباطات به عنوان رئیس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اسفندماه امسال تغییر تعرفه مکالمات موبایل و حذف نرخ جابجایی را به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ کرد.

وزیر: فشار روی تهرانی ها زیاد است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه افزایش نرخ مکالمات همراه اول رقم بالایی است گفت: اگرچه این تعرفه ها به دلیل برداشته شدن نرخ جابجایی، در شهرستانهای دور، به نفع برخی مشترکان است اما در این تعرفه ها فشار روی تهرانی ها زیاد شده است.

وی اقدام همراه اول در افزایش نرخ موبایل را کار ناگهانی عنوان کرد و گفت: به خاطر اینکه ناگهان نرخ مکالمات از 44 تومان به 57 تومان افزایش یافت سختی کشیدیم؛ درصد قابل توجهی از مشترکان در تهران هستند و افزایش 30 تا 35 درصدی قبوض در مکالمات درون شهری با انتقاد آنها روبرو شده است. واعظی خطاب به مسئولان همراه اول گفت: درست است که براساس مصوبه، شما مجاز هستید نرخ مکالمات را به ازای هر دقیقه تا 60 تومان هم بالا ببرید اما باید عکس العمل های اجتماعی را نیز درنظر بگیرید.

2343300 369

صدوقی: در مجموع فقط 6 درصد افزایش تعرفه داشتیم
به گزارش مهر، وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات گفت: تعرفه های همراه اول بعد از 10 سال، اصلاح و تغییر یافته است که با توجه به اینکه پیش از این محاسبه قبوض با توجه به جابجایی مشترک اعمال می شد، نرخ های جدید به صورت میانگین به نفع مشترکان است.

وی با بیان اینکه در نرخ موثر سیم کارتهای اعتباری با 9 درصد کاهش تعرفه روبرو هستیم ادامه داد: در سیم کارتهای دائمی نیز فقط برای تماس شهری 25 درصد افزایش تعرفه داریم و در مجموع با احتساب حجم مکالمات، اینترنت و اس ام اس، نرخ موثر تعرفه سیم کارتهای دائمی، افزایش 6 درصدی بوده است.

واعظی: همراه اول تجدیدنظر کند
وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به توضیحات مدیرعامل همراه اول گفت: مردم نمی دانند نرخ موثر چیست؛ آنها می گویند نسبت به دیروز 35 درصد قبض هایمان افزایش یافته است.

واعظی گفت: ما به اپراتورها اجازه دادیم با نرخ پایه 499 ریال تعرفه ها را تعیین کنند و زمانی که خدمات خوب ارائه دادند در طول مدت زمان می توانند تا نرخ 599 ریال نیز جای مانور داشته باشند؛ در این زمینه ایرانسل با همان نرخ 499 ریال خدمات ارائه می دهد و همراه اول تعرفه ها را به 570 ریال رسانده است. مردم در تهران گلایه مندند؛ شاید خارج از تهران این تعرفه ها مناسب باشد.

وی گفت: از همراه اول می خواهیم در نرخ مکالماتش تجدیدنظر کند؛ در کوتاه مدت به موضوع نگاه نکنند. برای مردم ما افزایش 20 درصدی قبوض موبایل رقم بالایی است و مجبور می شوند یک جوری تلافی این را سرتان دربیاورند.

دزفولی: برنامه ای برای افزایش نرخ ها نداریم
در این زمینه علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل نیز در ارائه عملکرد این اپراتور در حوزه تعرفه موبایل گفت: قصدی برای افزایش تعرفه ها در سیم کارتهای اعتباری و دائمی با توجه به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات نداریم.

وی با اشاره به یکسان سازی نرخ های مکالمات ایرانسل از ابتدا تاکنون و برپایه 499 ریال به ازای هر دقیقه گفت: با اجرای سیستم جزیره ای و تخفیف پویای ایرانسل، که هم اکنون برای 8 میلیون مشترک فعال است مشترکان با 80 درصد تخفیف در نرخ مکالمات سیم کارتهای اعتباری مواجه شده اند.


پروانه فعالیت اپراتور سراسری بی سیم واگذار شد
خبرگزاری مهر/ پروانه بهره برداری از شبکه های رادیو ترانک عمومی برای ارائه خدمات ارتباطات رادیویی بی سیم به یک شرکت بخش خصوصی اعطا شد. پروانه اپراتور سراسری بی‌سیم امروز صبح توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه متشکل از شرکت‌های داده‌گستر عصر نوین، ارتباطات جامع نوین، رایان دانش گلستان و سفیر فناوری شرق اعطا شد.

2343301 404

این مجوز امکان تأسیس شبکه‌های رادیویی با کاربری‌های متنوع چون مکالمه پایانه بی سیم با شبکه های تلفنی، مکالمات اضطراری، خدمات داده کوتاه و ایجاد شبکه های مجازی خصوصی را فراهم می‌کند. امکان ارتباط رادیویی سریع و گروهی در هنگام امدادرسانی و جلوگیری از استفاده از تجهیزات رادیویی و بی سیم غیرمجاز از جمله ویژگیهای این شبکه خواهد بود.


نرم‌افزار آرشیو ملی تصاویر ماهواره‌ای تهیه می‌شود
خبرگزاری مهر/ رئیس اداره مهندسی توسعه کاربرد سازمان فضایی ایران گفت: به زودی نرم‌افزاری جهت آرشیو تصاویر ماهواره‌ای در سازمان فضایی ایجاد خواهد شد تا امکان بهره‌برداری از این نرم‌افزار به راحتی صورت گیرد.
محمدرضا بهشتی‌فر- رئیس اداره مهندسی توسعه کاربرد سازمان فضایی ایران در مراسم افتتاحیه مرکز پایش ایران ست گفت: با توجه به نیازهای کشور با پیشرفت تکنولوژی الگویی در قالب الگوریتم پیاده می کنیم تا محصولات خود را برحسب موضوع به کاربران تحویل بدهیم. وی گفت: سازمان فضایی ایران 30باکس اطلاعات را در اختیار دارد و بر آن است تا این اطلاعات را به راحتی در اختیار سازمان ها و ارگان های مختلف قرار دهد.

2343302 630

بهشتی‌‎فر در خصوص اطلاعات تصاویر ماهواره ای گفت: این اطلاعات در خصوص هواشناسی، جنگل ها و مراتع، عقب نشینی خط ساحل دریا، سنجش میزان برف و باران و… در مقیاس‌های مختلف است که با تهیه نرم‌افزاری می توانیم به راحتی اطلاعات را در اختیار افراد قرار دهیم.

رئیس اداره مهندسی توسعه کاربرد سازمان فضایی ایران افزود: نرم افزار آرشیو ملی تصاویر ماهواره ای با هدف انجام عملیات پیش پردازش و پردازش ماهواره بر روی تصاویر و همچنین اتخاذ اطلاعات ماهواره ای به صورت مکانیزه، ایجاد تصاویر ماهواره ای با ارزش افزوده، ذخیره سازی تصاویر ماهواره ای را دارد. بهشتی‌فر در پایان افزود: بر آن هستیم تا نرم افزار آرشیو ملی تصاویر ماهواره ای را به زودی در اختیار افراد قرار دهیم تا افراد بتوانند از اطلاعات تولید شده ملی در سازمان فضایی بهره مند شوند.


کارگروه اصلاح قانون جرایم رایانه‌ای تشکیل شد
خبرگزاری مهر/ کارگروهی در مرکز پژوهش‌های مجلس به منظور اصلاح یا افزودن مواد جدید به قانون جرایم رایانه‌ای، تشکیل شد. رمضانعلی سبحانی‌فرد -رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس گفت: کارگروهی در مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده که در زمینه اصلاح یا اضافه شدن مواد جدید به قانون جرایم رایانه‌ای فعالیت می‌کند.

2343308 915

رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس دلیل تشکیل این کارگروه را احتمال نیاز به بازنگری‌ در قانون جرائم رایانه ای عنوان کرد و گفت: با توجه به ارتقای تکنولوژی، خلاءهایی در این حوزه وجود دارد که این کارگروه به آن می پردازد؛ در این رابطه کارگروهی در مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده تا بررسی کند این قانون نیاز به اصلاح یا اضافه شدن قانون جدید دارد یا خیر.

وی ادامه داد: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مصداق جرم را تعیین می‌کند و تشخیص می‌دهد که آیا عمل انجام شده جرم است یا خیر. به گزارش مهر، مهلت قانون جرایم رایانه ای یک سال دیگر به اتمام می‌رسد. این قانون 5 ساله و آزمایشی بوده است.


تامین امنیت موبایل هوشمند و تبلت آموزش داده می شود
خبرگزاری مهر/ دومین همایش جرایم سایبری با موضوع تامین امنیت موبایل هوشمند و تبلت دوشنبه 26 خرداد در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می شود. در این همایش کارشناسان نرم افزارهای امنیتی درخصوص آشنایی مخاطبان با تهدیدات سایبری و ارائه راهکارهای شناسایی و مقابله با آنها به سخنرانی می پردازند.

2343309 245

بررسی تهدیدات موبایل های هوشمند و تبلت ها، راههای مقابله با تهدیدات، ویروس یابی موبایل ها و تبلت ها ، بررسی ویژگی های امنیتی مثل ضد سرقت و رهگیری موبایل و تهیه نسخه پشتیبان آنلاین از لیست تماس ها، پیام ها و دیگر اطلاعات از محورهای اصلی این همایش است.

در همایش پیشین که در اردیبهشت ماه برگزار شد، به آموزش تهدیدات سایبری، نحوه شناسایی و مقابله با تهدیدات سایبری، ایمن سازی کامپیوتر، استفاده از نرم افزارهای جدید امنیتی برای افزایش امنیت به صورت چند لایه ای و … پرداخته شد.


آخرین تحولات تعرفه مکالمه ایرانسل
تراز/ علیرضا قلمبر دزفولی با اشاره به مجوز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای افزایش تعرفه‌های موبایل، اظهار داشت: برنامه‌ای برای افزایش تعرفه ایرانسل نداریم.

2343310 775

مدیرعامل ایرانسل افزود: تعرفه سیم کارت دائمی ایرانسل دقیقه‌ای ۴۹۹ تومان و تعرفه سیم کارت اعتباری ۶۲۰ ریال است که کمترین تعرفه‌ها را به خود اختصاص داده است.

انتشار اخبار در این بسته خبری لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.
انتهای پیام/


2243497 392

2140465 869

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا