گوناگون

رویکرد جدید سازمان نصر، ممیزی فناوری اطلاعات است

81225316 5802458

ˈآزاده دانندهˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه هایی این سازمان تبیین مفاهیم و اصول برنامه ریزی در زمینه مدیریت فناوری اطلاعات است.

وی ادامه داد: به همین منظور مدیریت این سازمان بر آن شده است تا سلسله همایش هایی را با عناوینی در ارتباط با راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار کند.

داننده با اشاره به برگزاری این گردهمایی در دو دوره مداوم از سال 91 تاکنون، تصریح کرد: سازمان با انجام برنامه ریزی های لازم، آماده است تا سومین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را در آذرماه امسال برگزار کند.

وی به اهداف برگزاری دو دوره گذشته اشاره کرد و گفت: در دوره اول بیشتر به تشریح مفاهیم راهبری سازمانی فناوری اطلاعات به عنوان یکی از الزامات رشد و بهره وری درسازمان ها پرداخته شد.

داننده افرود: در رویکرد دومین همایش در مسیر ارتقاء ظرفیت کارفرمایی در تعریف و اجرا پروژه‏ها و خدمات فناوری اطلاعات برنامه ریزی و به مرحله اجرا درآمد.

وی در مورد سومین دوره این همایش گفت: در این دوره قرار است رویکرد ممیزی فناوری اطلاعات مدنظر قرار گیرد.

داننده به تشریح محورهای ده گانه این دوره از همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات پرداخت و اظهار کرد: ˈتبیین مفاهیم و اصول ممیزی فناوری اطلاعاتˈ ، ˈمعرفی چارچوب ها، به روش ها و استانداردهاˈ، ˈضرورت استفاده از استانداردها و چارچوب ها در سازمان های بزرگˈ، ˈارائه الگوهای بین المللی و تجارب سایر کشورها و تبیین شرایط مشاوره و توصیف فضای مشاوره کشورˈ می باشد.

وی ادامه داد: همچنین ˈارائه تجارب موفق و آسیب شناسی تجارب ناموفق در اجراˈ، ˈبررسی قوانین و مقررات تهدیدکننده و تقویت کنندهˈ، طرح چالش ها، الزامات و عوامل کلیدی موفقیت استقرار ممیزی فناوری اطلاعاتˈ وˈارائه نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه ممیزی فناوری اطلاعاتˈ از محورهای مورد نظر دراین همایش می باشند.

داننده در مورد مخاطبان سومین همایش اظهار کرد: مدیران عامل نهادهای حاکمیتی حوزه فناوری اطلاعات در کشور، مدیران ارشد سازمان های دولتی و خصوصی، مهندسین، مشاورین، مدیران و متخصصین فناوری اطلاعات، کارشناسان مدیریت، برنامه ریزی و کنترل پروژه اساتید و دانشجویان هستند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران گفت: این سازمان به منظور تبیین موضوع ˈممیزی فناوری اطلاعات (IT Audit)، سومین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار می کند.

تهرام/1699//1348

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا