گوناگون

رییس هیات همگانی اصفهان: برخی اماکن بازیهای رایانه ای غیر استاندارد است

81197970 5755313

ˈنوربخش باقریˈ عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه اولین خانه بازیهای رایانه ای کشور در اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جوانان زیادی عمده وقت خود را مشغول بازیهای رایانه ای هستند که این امر هم یک تهدید و هم فرصتی برای جامعه ماست.

وی گفت: با بازیهای رایانه ای سالم و سازنده به همراه فعالیت های فیزیکی می توانیم سربازان آینده سرزمین خود را رشد و پرورش دهیم.

رییس هیات همگانی استان اصفهان با بیان اینکه از لحاظ محیطی و نرم افزارهای بازی دچار چالش هایی هستیم، افزود: در طراحی خانه بازیهای جوانی اصفهان (جام دیجیتال) از نخبگان بهره گرفته شده و نرم افزارهای بازی مورد استفاده قرار می گیرند که عزت جهان اسلام حفظ شود.

وی با بیان اینکه دو هزار و 500 مترمربع فضا به خانه بازیهای جوانی اختصاص یافته است، اضافه کرد: جوانان در این محیط بازیهای رایانه ای سه بعدی انجام می دهند که باید بدون استفاده از دستگاه، به صورت فیزیکی در بازی به مبارزه بپردازد.

باقری گفت: استان اصفهان دو دوره مسابقات استانی بازیهای رایانه ای برگزار کرده و دو سال قبل نیز میزبانی مسابقات کشوری جام دیجیتال را برعهده داشت.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم جوانانمان را هدایت کنیم بایستی با آنها همراه شویم و استفاده صحیح از بازیهای رایانه ای را به آنها آموزش دهیم.

رییس هیات همگانی استان اصفهان با اشاره به اینکه تبلور این هدف در خانه بازیهای جوانی اصفهان محقق شده است خواستار حمایت از سرمایه گذاران بخش ورزش و به ویژه بازیهای رایانه ای شد.

وی اظهار کرد: این مجموعه با سرمایه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال ایجاد شده است و حمایت از سرمایه گذاران این بخش موجب بهره برداری های شایسته تر از دوران جوانی و نوجوانی و نیز جهت گیری مثبت بازیهای رایانه ای خواهد شد.

باقری از نگاه دفاعی نیز گفت: آمریکا مشکلات خود بر سر راه جنگ در افغانستان را توسط بازی رایانه ای حل کرد به این صورت که بازی رایانه ای این جنگ را با بارگذاری در فضای مجازی به اشتراک گذاشت و یک میلیون جوان با پرداختن به این بازی نحوه جنگیدن در افغانستان را به آمریکا ارائه کردند.

مدیر مجموعه خانه بازیهای جوانی (جام دیجیتال) نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روزانه 10 هزار نفر ساعت اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در این مجموعه به صورت سازنده، کنترل و مدیریت شده غنی سازی می شود.

ˈرسول رضوانیˈ با اعلام آمادگی برای راه اندازی دیگر خانه های بازیهای جوانی در سایر نقاط شهر و کشور ادامه داد: امیدوارم با حمایت مسوولان اینگونه مراکز در کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه جوانان می توانند با عضویت در این مجموعه اوقات فراغت خود را به نحو مثبت بگذرانند، اظهار کرد: در این مجموعه مسابقات گروهی و آموزش های ویژه نیز ارائه می شود.

ت / 7131/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا