گوناگون

زایمان طبیعی در اردبیل 15 درصد افزایش یافت/ تشدید برخورد با پزشکان متخلف

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد پورفرضی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و تبیین بسته سوم طرح تحول نظام سلامت اضافه کرد: در این مدت دو هزار و 550 زایمان طبیعی با هزینه صفر و به صورت رایگان در استان اردبیل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح 41.5 درصد زایمانهای صورت گرفته در استان طبیعی بوده است، ادامه داد: هم اکنون این رقم به 56 درصد رسیده که بیش از  14.5 درصد رشد نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: این درحالی است که برنامه ریزی 10 درصدی برای افزایش زایمان طبیعی با اجرای طرح تحول نظام سلامت در اردبیل پیش بینی شده بود که خوشبختانه بیش از این رقم در شش ماهه اول سال محقق شد.

وی با اشاره به نتایج مرحله اول و دوم طرح تحول نظام سلامت در این استان یادآور شد: با اجرای این طرح میانگین بستری در مراکز درمانی هفت درصد و مراجعه به مراکز اورژانس نیز شش درصد با افزایش روبرو بوده است.

پورفرضی با بیان اینکه در قالب این طرح تاکنون 145 متخصص و فوق تخصص در کلینیکهای ویژه فعال شده است، متذکر شد: با اجرای این طرح 75 پزشک در بیمارستانها مقیم و 37 پزشک نیز در مناطق محروم بکار گرفته شده اند.

وی با اشاره به افزایش میانگین اقامت در بیمارستانها و مراکز درمانی از ابتدای آ؛از طرح تحول نظام سلامت تاکنون یادآور شد: قبلا این اقامت درمانی 2.95 صدم روز بود که در حال حاضر به رقم 3.3 دهم روز رسیده که نشان می دهد بیش از سه دهم روز افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه کیفیت خدمات درمانی و بهداشتی در مناطق شهری و روستایی با اجرای این طرح ارتقاء یافته است، عنوان کرد: امروز در قالب این طرح ارتقا کیفیت ویزیت بیمارستانها و کلینیک ها را شاهد هستیم، این خدمات با کمترین هزینه ارائه می شود بگونه ای که هم اکنون در این مراکز با سه هزار تا سه هزار و 500 تومان بیماران توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص ویزیت می شوند.

وی پوشش خدمات بهداشتی در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و روستاها را مورد اشاره قرار داد و افزود: با افزایش پرداختی پزشکان روستایی و مناطق محروم جذب این افراد بیشتر شده ضمن اینکه بهداشت روستایی نیز کیفی تر شده است.

پورفرضی علاوه بر تشریح بحث اجرایی و خدماتی این طرح به تعریف سیستم نظارتی قوی برای آن تاکید و گفت: براساس این سیستم تعریف شده، با مسئولیت نظام پزشکی و دانشگاه ها تشدید برخورد با تخلفات را شاهد خواهیم بود، چراکه نظارت و برخورد با تخلفات اجرایی این طرح از اولویت های دانشگاه است.

وی با اشاره به نحوه تشدید برخوردها و مجازات در نظر گرفته برای متخلفان یادآور شد: در این خصوص برخوردهای دانشگاه از تذکرات شفاهی نبوده و از توبیخ کتبی و درج در پرونده آغاز شده و تا لغو پروانه از سه ماه تا مادام العمر در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا