گوناگون

زرگرپور: گردشگری جایگزین کشاورزی اصفهان شود

استاندار اصفهان گفت: زمان برای مطرح کردن مشکلات رودخانه زاینده رود گذشته و باید همه به دنبال پیگیری مصوبات ۹ ماده‌ای احیای حوضه زاینده رود باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، رسول زرگرپور عصر روز گذشته (شنبه) در آئین گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری در کاخ موزه چهل‌ ستون، اظهار کرد: حضور مدیران در کمپین دوست داران میراث فرهنگی نشان داد که گردشگری و میراث فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید روی آن کار شود. دو ماه پیش کارگروه میراث فرهنگی در استان اصفهان تشکیل شد که توانست مرکزی برای فعالیت گردشگری در استان باشد و از موازی کاری جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در تدوین سند آمایش سرزمین به مسائل گردشگری توجه ویژه‌ای شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این سند، توسعه استان از طریق صنعت کشاورزی مقدور نمی‌شود و باید به خدمات روی آورد و توسعه صنعت گردشگری مهم‌ترین راه‌حل برای جایگزین کردن صنعت کشاورزی در استان است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه باید راه‌کارهای اساسی برای نگه‌داری از میراث فرهنگی تبیین شود، افزود: زمان برای مطرح کردن مشکلات رودخانه زاینده رود گذشته و باید همه به دنبال پیگیری مصوبات ۹ ماده‌ای احیای رودخانه زاینده رود باشیم و از همه کارشناسان و اساتید می‌خواهم که پیگیر طرح ۹ ماده‌ای باشند.

به گزارش ایسنا، به مناسب روز جهانی گردشگری کمپین دوستداران گردشگری شعار “دوست گردشگری دوست فردا” و “گردشگری و توسعه جوامع” را برای شعار امسال خود برگزیده‌اند. همچنین در حاشیه این نشست از دو گردشگر باستان شناس بود تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا