گوناگون

زمان نیم فصل لیگ چهاردهم مشخص شد/ فضای تعامل با سرمربی تیم ملی باز است

علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات چهاردهمین دوره رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور در سالی که تیم‌های ملی بزرگسالان، امید و جوانان ایران باید در رقابتهای مختلف شرکت کنند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: سازمان لیگ برای اینکه بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشد، ملزم به این است زمان برگزاری اردوها و دیدارهای تیم‌های مختلف ملی و نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را بداند.

وی در این خصوص افزود: پس از تنظیم برنامه‌ها، غلامرضا بهروان به نمایندگی سازمان لیگ با مسئولان کمیته تیم‌های ملی و کمیته‌های دیگر فدراسیون فوتبال نشست‌هایی را برگزار کرد و در نهایت این برنامه تائید و تصویب شد و در نهایت بر اساس آن، قرعه‌کشی مسابقات صورت گرفت.

دبیر سازمان لیگ در مورد اینکه هنوز سرمربی تیم ملی مشخص نشده، پس چگونه برنامه‌های تیم ملی را با برنامه لیگ هماهنگ کردید؟، تاکید کرد: پاسخ به این موضوع وظیفه من نیست اما نظر شخصی‌ام را در مورد این موضوع می‌گویم. اگر سرمربی تیم ملی کی‌روش بماند یا هر شخص دیگری و اردو یا برنامه‌ خاصی داشته باشد، می‌توان با تعامل و هماهنگی، تغییراتی در زمان برگزاری مسابقات داشت.

وی اضافه کرد: فضاهایی وحود دارد که اگر سرمربی نیاز به برگزاری اردو یا انجام دیدارهای تدارکاتی داشته باشد، با هماهنگی آن را در اختیار تیم ملی قرار داد. البته اجازه بدهید سرمربی تیم ملی انتخاب شود و پس از آن در این خصوص صحبت کنید.

“عزیز‌الله محمدی در خصوص برنامه‌ریزی فصل جدید رقابتهای لیگ برتر اعلام کرد که بر اساس این برنامه، در اواخر لیگ با مشکل روبرو می‌شویم.” کاظمی در این خصوص تصریح کرد: نمی‌دانم ایشان بر چه اساسی این صحبت را مطرح کرده و ممکن است برنامه نهایی را ندیده باشد. البته اگر دوستان نظرات مثبتی در خصوص برنامه مسابقات داشته باشند، از آن استقبال کرده و در صورت تائید هیات رئیسه، آنها را در برنامه لیگ اعمال می‌کنیم.

IMG21404163

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این خصوص و به علت اینکه در اواخر لیگ، نمایندگان ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند، هفته‌های شانزدهم و هفدهم لیگ را پیش از آغاز نیم فصل و فصل نقل و انتقالات برگزار می‌کنیم تا مشکل کسری زمان بدین شکل برطرف شود. متاسفانه این محدودیت باعث می‌شود که نیم فصل را دو هفته عقب بیندازیم تا فرصت بیشتری در اختیار تیم ملی و نمایندگان ایران در آسیا قرار گیرد.

دبیر سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که چرا قبلا مسابقات چیده می‌شد اما امسال تمام بازی‌های لیگ با قرعه‌کشی مشخص شد؟، خاطرنشان کرد: طبیعتا مطالبه جامعه فوتبال این بود که مسابقات با قرعه‌کشی مشخص شود اما در گذشته دو دلیل قانع کننده وجود داشت که نمی‌توانستیم زمان این بازی را با قرعه‌کشی مشخص کنیم، اول به خاطر وجود تنها یک ورزشگاه در تهران و دوم احتمال برگزاری آن در ماه مبارک رمضان.

وی اضافه کرد: در گذشته بازی‌های تیم‌های تهرانی تنها در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد و اگر تیم‌های دیگر تهرانی با تیم‌های مطرح شهرستانی بازی داشتند، مجبور بودیم زمان میهمان و میزبانی را عوض کنیم. همچنین برگزاری این بازی در ماه رمضان و بعد از افطار هم مشکلات خاص خودش را داشت. اما امسال چون هیچکدام از این محدودیت‌ها وجود نداشت، خیلی راحت زمان برگزاری دیدارهای این دو تیم را مشخص کردیم.

کاظمی همچنین تصریح کرد: امسال محدودیتی نداریم، هم مسابقات بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و هم اکثر تیم‌ها خصوصا تهرانی‌ها همانند نفت، راه‌آهن، پیکان و حتی سایپا با تیم‌های مطرح تهرانی و شهرستانی در خانه خود بازی می‌کنند. پس دلیلی نبود زمان برخی از بازی‌ها خصوصا دربی را از قبل هفته هفتم یا هشتم قرار دهیم.

وی در مورد اینکه که نظرش در مورد برگزاری دربی در هفته پایانی چیست؟، تاکید کرد: برگزاری این بازی در هفته پایانی نیم فصل و لیگ، هم می‌تواند خوب و هم بد باشد. اگر آنها در زمین مسابقه متعارف و پایاپایی را ارائه دهند، یک بازی با کیفیت که همه از آن لذت ببرند، باعث بالارفتن انگیزه و حساسیت مسابقات می‌شود که خوب است اما اگر بازی پرحاشیه شود و مشکلاتی را بوجود آورد، بد خواهد بود.

دبیر سازمان لیگ در پایان گفت: البته اگر نظر شخصی خودم را بخواهید و آن را به سمتم در سازمان لیگ مرتبط نکنید، بنده خودم ترجیح می‌دادم این بازی در زمان به غیر از هفته پایانی برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا