گوناگون

زمین خواری 300 میلیاردی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سلطان حسینی که ظهر امروز به عنوان میهمان در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور یافت با اشاره به برخی از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برای گرامیداشت هفته تربیت بدنی در سطح استان اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر برنامه‌هایی که هر ساله در استان برگزار می‌شود برگزاری دوره‌های آموزشی داوران هندبال نیز به اصفهان واگذار شده است.

وی برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای را نیز از دیگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح استان برای گرامیداشت هفته تربیت بدنی عنوان کرد و افزود: این مسابقات در سطح ملی و به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ورزشگاه نقش جهان مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران ملی و نه استان اصفهان است، گفت: این در حالی است که واقعه زمین خواری در این ورزشگاه به تکرار دیده شده است.

دستگیری دوازدهمین زمین خوار ورزشگاه نقش جهان

وی با اشاره به دستگیری دوازدهمین زمین خوار ورزشگاه نقش جهان نیز گفت: این فرد روز پنجشنبه هفته گذشته دستگیر شده است و دیگر متهمان این پرونده نیز طی دو هفته گذشته دستگیر شده‌اند.

سلطان حسینی با بیان اینکه دوازدهمین متهم پرونده زمین خواری ورزشگاه نقش جهان 100 هکتار زمین را به تملک خود در آورده و تملک دولتی را نیز باطل کرده است، ادامه داد: این فرد به همراه پدر و برادرش یک هزار و 100 قطعه زمین را به شهروندان فروخته است که برخی از این پلاک‌ها به چندین نفر فروخته شده است.

وی با بیان اینکه هنوز برخی از زمین‌خواران نقش جهان شناسایی نشده‌اند، ادامه داد: احکام افراد شناسایی شده نیز صادر شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از این متهمان در بازجویی اقرار به زمین خواری کرده‌اند، افزود: این افراد زمین‌های ورزشگاه بزرگ نقش جهان را در ابعاد 30،40 و 50 هکتاری به فروش رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 300 میلیارد تومان در ورزشگاه نقش جهان زمین خواری صورت گرفته است، افزود: امیدواریم به زودی تمام زمین‌های این ورزشگاه برگردانده شود.

سلطان حسینی در خصوص وضعیت واگذاری این ورزشگاه به شهرداری و یا فولاد مبارکه نیز گفت: در این راستا دوشنبه هفته جاری جلسه‌ای در استانداری تشکیل و رای نهایی اعلام خواهد شد.

سرانه ورزشی اصفهان بسیار پایین است

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه ورزشی استان اصفهان بسیار پایین است، ادامه داد: شهرستان اصفهان به لحاظ سرانه ورزشی رتبه 392 کشور از بین 400 شهرستان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از زمین‌های مناسب برای ایجاد زمین‌های ورزشی در اختیار افرادی است که تمایلی برای تغییر کاربری زمین برای ورزش ندارند، ادامه داد: تنها زمین‌های ورزشی که در اصفهان ایجاد می‌شود زمین‌هایی است که به صورت هدیه به این اداره کل واگذار شده است.

وی سرانه تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال گذشته را 200 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: در سال جاری باید این تعداد به 260 هزار نفر افزایش یابد که تاکنون 140 هزار عدد از آن محقق شده است.

سلطان حسینی با اشاره به افزایش سرانه ورزشکاران در ورزش عشایری و روستایی استان اصفهان گفت: سرانه ورزش روستایی و عشایری استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان نهادهایی همچون سپاه، شهرداری، ذوب آهن و فولاد مبارکه در امر ورزش از اداره کل ورزش و جوانان استان پیشی گرفته‌اند، افزود: در این راستا فعالیت‌های ورزشی در سطح استان باید بین ارگان‌های مختلف تقسیم بندی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص مشکلات انتخابات هیات رئیسه هیات‌های ورزشی در استان اصفهان نیز گفت: برگزاری این انتخابات در استان اصفهان باید با حضور نیروهای ویژه انتطامی استان انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا